Hra na cembalo 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
104HNC3 | Z | 11 | 2CT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
- student získal další nástrojové zkušenosti cembalové interpretace při studiu nového repertoáru
- student si ověřil další poznatky pro prezentování své hudební představy a postupně rozvíjel schopnosti výstavby díla z hlediska hudební formy
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia a nácviku nových skladeb
- student rozvinul své profesní dovednosti ve vztahu k různým interpretačním stylům
- na konci semestru student předvede dobře zvládnuté technické a umělecké zadání studijního repertoáru před komisí
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Hra na cembalo je klíčovým studijním předmětem specializace Cembalo v rámci studijního programu Klávesové nástroje. Individuální výuka je zaměřena na rozvoj studenta po stránce umělecké i technické. Student se seznamuje s nejvýznamnějšími interpretačními tradicemi a přístupy ve svém oboru a zároveň získává přehled o specifických rysech hudby různých stylových a žánrových okruhů.
Cílem předmětu ve třetím semestru je posilovat technickou úroveň studenta a dále postupně rozvíjet jeho schopnost individuálního hudebního projevu. Student je veden k samostatnému analyzování technické a interpretační problematiky. Rozvíjeny jsou zdravé fyziologické a psychologické návyky spojené s cvičením, studiem a veřejným provozováním hudby.
Tematické okruhy:
- doplňování a prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním stupni vzdělání
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- vystižení různorodosti národních škol
- práce na zvládnutí a rozvíjení specifické techniky cembalové hry
- příprava ročníkového koncertu v rozsahu poloviny recitálu
Doporučená nebo povinná literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
- Anglická suita nebo 4 Preludia a fugy z „Dobře temperovaného klavíru“ J. S. Bacha
- francouzská suita u clavecinistů (D’Anglebert, J. Boismartier atd.) 17. a 18. stol.
- volná forma italské školy 17. stol. (G. Fescobaldi atd.)
- 4 virtuózní sonáty D. Scarlattiho
- skladby virginalistů
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na cvičeních, přehrávka předem zadaných skladeb před komisí, splnění interpretačního minima repertoáru v délce zhruba 25 minut.
Další požadavky: docházka minimálně 90 %.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje