Hra na harfu 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
105HARF2 | ZK | 9 | 2CT | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Výsledky učení:
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
- student má schopnost výrazově odlišit různé hudební styly apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem.
- na konci druhého semestru je student technicky a interpretačně zdatný ke kvalitnímu veřejnému provedení relativně méně náročného a rozsáhlého hudebního repertoáru v porovnání s vyššími ročníky.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Hra na harfu 2 je klíčovým studijním předmětem specializace Harfa v rámci studijního programu Strunné nástroje. Cílem předmětu v druhém semestru je stále kontrolovat dílčí technické nedostatky (pokud student s nějakými do studia přišel) a prohlubovat proces postupného rozvíjení individuálního hudebního projevu studenta s důrazem na jeho vlastní uměleckou tvořivost. Vnímat harfu jako sólový nástroj, který nemá uplatnění pouze v orchestru. Individuální výuka je zaměřena na rozvoj studenta po stránce umělecké i technické. Student se seznamuje s přístupem pedagoga a jeho požadavky i s interpretačními tradicemi a přístupy ve svém oboru na vyšší umělecké úrovni, které mohou být náročnější než ty, se kterými se student setkal na střední škole. Zároveň student získává přehled o specifických rysech hudby různých stylových a žánrových okruhů.
Tematické okruhy:
- doplňování a prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním stupni vzdělání
- vystižení obsahu a smyslu interpretovaného díla
- práce na zvládnutí virtuózní techniky
Doporučená nebo povinná literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Etudy:
FISCHER, Jan Frank: Etudy č. 3 a č. 4
NADERMAN, Francois-Joseph: Etudy, sešity op. 93 - op.94
Díla pro sólovou harfu:
HINDEMITH, Paul: Sonata pro harfu 1.věta
LISZT, Ferenc: Consolations III.
MARESCOTTI, André-François: Mouvement
ROTA, Nino: Sarabanda a Toccata
ROUSSEL, Albert: Impromptu
RÖSSLER, František Antonín: Sonata č. 3, č. 4
TAILLEFERRE, Germaine: Sonata 1. věta a další
Koncerty:
BACH, Johann Sebastian: Koncert č.1
DEBUSSY, Claude: Tance pro harfu
MOZART, Wolfgang Amadeus: 2.věta z Koncertu pro flétnu a harfu a další
RAVEL, Maurice: Introdukce a Allegro
Stupnice, akordy arpeggia, rozložené akordy malé, velké a lomené akordy. Jednotlivá prstová cvičení pro případné zajištění větší svalové hmoty v prstových článcích.
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu druhého semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast během cvičení, přehrávka před pedagogy katedry.
1 stupnice a akordy (libovolná tónina).
Dvě etudy různého charakteru.
Jedna sólová skladba z předepsaného repertoáru prvního a druhého (nebo vyššího) semestru.
Jeden koncert z předepsaného repertoáru prvního a druhého (nebo vyššího) semestru.
Další požadavky: docházka minimálně 80 %.
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje