Hra na kontrabas 10
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
105KONT0 | Z | 12 | 2CT | anglicky, česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student má komplexní znalosti světového i domácího repertoáru a prokáže vysokou úroveň ve vytváření a podávání souvislých hudebních zážitků a interpretací.
Student rozvíjí, prezentuje a realizuje umělecké programy, které jsou koherentní a vhodné pro různé kontexty.
Student do hloubky rozumí roli hudebníka v současné společnosti, zkoumá, zabývá se a přemýšlí nad specifickými relevantními profesními pracovními prostředími a kontexty.
Student realizuje hudbu na vysoké profesionální úrovni (technicky a interpretačně suverénní projev), vyjadřuje vlastní umělecké koncepty na úrovni rozvinuté hudební osobnosti.
Student ovládá sofistikované řemeslné dovednosti ve vztahu k repertoáru, stylu, žánru apod.
Student vykazuje šíři a/nebo hloubku odborných znalostí a dokládá zběhlost v řadě různých stylů a/nebo má výrazné a individuální vyjádření v jednom konkrétním stylu.
Student veřejně prezentuje vysoce kvalitní umělecký výkon v roli sólového hráče.
Student provádí na vysoké úrovni kritickou sebereflexi ve vztahu k vlastnímu stylu učení, dovednostem a strategiím.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
V závěrečném semestru je rekapitulováno celé předchozí studium, během něhož se student stal suverénním a osobitým výkonným umělcem, který si je vědom svých předností i nedostatků. Student je veden k tomu, aby dokázal z pozice pedagoga sebejistě pojmenovat všechny atributy hry na kontrabas (principy správné prstové techniky, tónové kultury ad.) a analyzovat je, aby dokázal vysvětlit a samostatně řešit možné kombinace problémů, které se mohou v interpretační praxi vyskytnout. Je veden k pochopení psychologických aspektů vystupování sólisty interpreta. Získává další znalosti v oblasti interpretace nejen tradičních, ale i moderních či netradičních technik a forem. Vrcholí příprava absolventského koncertu a diplomové práce.
Tematické okruhy:
- Rekapitulace celého studia
- Subjektivní definice vlastních předností i nedostatků
- Vysvětlení atributů hry na kontrabas z pozice pedagoga
- Komplexní příprava na absolventský koncert
Doporučená nebo povinná literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
Technická cvičení: Max Dauthage
HINDEMITH, Paul. Sonáta pro kontrabas a klavír
MÍŠEK, Adolf. Sonáta e moll op. 6
SCHUBERT, Franz. Arpeggione Sonata, arr. Stuart Stankey
MONTAG, Vilmos. Sonáta e moll
GLIÈRE, Reinhold. Čtyři kusy
BIRKENSTOCK, Johann Adam. Sonáta pro kontrabas a klavír
BRAHMS, Johannes. Sonáta op. 38, arr. Gerd Reinke
BOTTESINI, Giovanni. Gran Allegro, Capriccio di Bravura
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro udělení zápočtu: aktivní účast v hodinách, účast na seminářích v roli interpreta, docházka minimálně 80 %
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje