Hra na kontrabas 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
105KONT1 Z 9 2CT česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Forma studia

cvičení

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Obsah kurzu

Cíl výuky:

Hra na kontrabas 1 je klíčovým studijním předmětem specializace Kontrabas v rámci studijního programu Strunné nástroje. Má za cíl studenty připravit na samostatnou dráhu sólisty, komorního hráče či hráče v orchestru. Individuální výuka je zaměřena na rozvoj studenta po stránce umělecké i technické. Student se seznamuje s nejvýznamnějšími interpretačními tradicemi a přístupy ve svém oboru a zároveň získává přehled o specifických rysech hudby různých stylových a žánrových okruhů.

Cílem předmětu v prvním semestru je uvědomění si rozdílu studijního pohledu na práci vysokoškolskou, v detailech i výsledcích sice logicky navazujících na předchozí práci středoškolskou, přesto hlouběji profesionální a opravit nedostatky (pokud student s nějakými do studia přichází).

Tematické okruhy:

Doporučená nebo povinná literatura

Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta, v prvním semestru s cílem nácviku klasicistní problematiky.

Etudy:

SIMANDL, František. Gradus ad parnassum

FLESCH, Carl. Das Skalenesystem

ČERNÝ, František. Technické studie

Díla pro sólový kontrabas:

FRYBA, Hans. Svita ve starém slohu 1. – 3.

RABBATH, François. Skladby pro kontrabas sólo

GAJDOŠ, Miloslav. Capricciosa, Invokace

Sonáty s klavírem: H. Eccles, B. Marcello, G. F. Händel

Skladby s klavírem:

SIMANDL, František. Cavatine, Ala Siciliana, Nokturno, Fantasie, Divertimento

ČERNÝ, František. Suite, Dumka, Reverie, Chant d’amour, Mazurka, Danse caprice

KUSEVICKIJ, Sergej. 4 kusy

Koncerty: V. Pichl., K. Kohout, G. A. Capuzzi, F. A. Hoffmeister

Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast v hodinách, absolvování zápočtové zkoušky za ZS před pedagogy katedry. Stupnice – 2 durové a 2 mollové (NE stejnojmenné), 2 etudy.

Další požadavky: docházka minimálně 80 %.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů