Hra na kytaru 4
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
105KYTA4 | ZK | 9 | 2CT | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Výsledky učení:
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu nebo poslechem.
- na konci LS je student vybaven technickou a interpretační zdatností potřebnou ke kvalitnímu veřejnému provedení středně náročného a rozsáhlého hudebního repertoáru.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Hra na kytaru je klíčovým studijním předmětem specializace Kytara v rámci studijního programu Strunné nástroje. Individuální výuka je zaměřena na rozvoj studenta po stránce umělecké i technické. Student se seznamuje s nejvýznamnějšími interpretačními tradicemi a přístupy ve svém oboru a zároveň získává přehled o specifických rysech hudby různých stylových a žánrových okruhů.
Cílem předmětu ve čtvrtém semestru je rozvíjení individuálního hudebního projevu studenta s důrazem na jeho vlastní uměleckou tvořivost a příprava na ročníkový koncert.
Tematické okruhy:
- rozvíjení instrumentálních dovedností
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- vystižení obsahu a smyslu interpretovaného díla
- práce na zvládnutí virtuózní techniky
Doporučená nebo povinná literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Etudy:
GIULIANI, Mauro. op. 111
COSTE, Napoleon. op. 38
BROUWER, Leo. Nové etudy
D. Aguado, F. Tarrega, E. Pujol
Přednesové skladby:
skladby z období renesance: J. Dowland, D Bacheler, L. de Narvaez, F. C. da Milano
část barokní suity nebo sonáty: např. J. S. Bach, S. L. Weiss, J. A. Losy
skladby z období klasicismu a romantismu: L. Legnani, F. Sor, M. Giuliani, N. Coste, D. Aguado
skladba z 20. nebo 21. století: F. M. Torroba, J. Turina, L. Brouwer, R. Dyens, D. Bogdanovič, J. Obrovská, P. Eben ad.
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast ve výuce, přehrávka předem zadaných skladeb, 2 etudy, dvě skladby z období renesance nebo dvě – tři části z barokní suity nebo sonáty, jedna skladba z období klasicismu nebo romantismu.
Další požadavky: docházka minimálně 80 %.
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje