Orchestrální party a sóla kytary 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
105OPK3 | Z | 1 | 1CT | anglicky, česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
Student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
Student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem.
Uvědomuje si, reflektuje a rozvíjí vlastní styl učení se a k tomu potřebné dovednosti a strategie.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Předmět Orchestrální party a sóla kytary 3 bezprostředně souvisí s předmětem Hra v orchestru. Jeho cílem je individuální příprava kytarových partů především po stránce úhozové a prstokladové, rozvíjení pohotové orientace při hře z listu. Svým zaměřením rozšiřuje spektrum studentových znalostí a dovedností o ty, které podmiňují jeho případné budoucí uplatnění v profesi sólisty a orchestrálního hráče. Důraz je kladen na flexibilitu technického zvládnutí skladeb v co nejkratším čase a ovládnutí způsobu hry v komorním a symfonickém orchestru, nástrojové a interpretační zvládnutí skladeb orchestrálního repertoáru, pečlivou akceptaci připomínek pedagoga. Tím se rozvíjí v delším časovém úseku technika a kvalita přednesu hry, přispívající ke kvalitní prezentaci studenta v předmětu Hra v orchestru. Studenti se nácvikem nového repertoáru připravují na možné konkurzy do komorních nebo symfonických orchestrů.
Tematické okruhy:
- orchestrální party a sóla období klasicismu, romantismu a hudby 20. století.
- vystižení obsahu a smyslu interpretovaného díla
- doplňování a prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním
Doporučená nebo povinná literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
ROSSINI, Gioacchino: Lazebník sevillský
WEBER, Carl Maria von: Oberon
DONIZETTI, Gaetano: Don Pasquale
SCHÖNBERG, Arnold: Serenada, op. 24
TAKEMITSU, Tóru: Stanza I
VILLA-LOBOS, Heitor: Sextour Mystique
BOULEZ, Pierre: Le Marteau sans Maitre
Další literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru s ohledem na talent a individuální dovednosti studenta a v souladu s aktuálním repertoárem předmětu Hra v orchestru.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast v hodinách, zvládnutí předepsaných orchestrálních a sólových partů dle domluvy s pedagogem. Přehrávka vybraného repertoáru před pedagogy katedry.
Další požadavky: docházka minimálně 80 %.
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje