Hra na fagot 7
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106FAG7 | Z | 10 | 2CT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student má komplexní znalosti světového i domácího repertoáru a prokáže vysokou úroveň ve vytváření a podávání souvislých hudebních zážitků a interpretací.
Realizuje hudbu na vysoké profesionální úrovni (technicky a interpretačně suverénní projev), vyjadřuje vlastní umělecké koncepty na úrovni rozvinuté hudební osobnosti.
Ovládá sofistikované řemeslné dovednosti ve vztahu k repertoáru, stylu, žánru apod.
Ovládá zdravé psychologické návyky, včetně technik koncentrace a relaxace, spojené s veřejným provozováním hudby.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
V tomto předmětu je navazováno na znalosti a dovednosti, které student získal v předchozím bakalářském studiu – je vybaven velmi dobrou prstovou technikou, intonací, rytmickým cítěním, kvalitní dechovou a tónovou kulturou, a hlavně se u něj projevuje velmi dobrá hudební představivost opřená nejen o talent, ale také o znalosti. Talent je uchopen jako ojedinělý, a proto je s ním zacházeno tak, aby se v průběhu studia rozvíjel právě do své individuality. Je praktikován princip odborné konfrontace názorů studenta s názory pedagogů na interpretaci. Součástí výuky je intenzivní příprava na pódiové vystupování, psychologie pódiového výstupu a průprava hry zpaměti. Repertoár se orientuje jednak na skladby, které jsou pro koncertní činnost nezastupitelné, jednak na mezinárodní soutěže, které jsou v časovém kontextu k dispozici.
Tematické okruhy:
- Identifikace vlastního uměleckého profilu studenta, a dle toho volba jeho osobního kmenového repertoáru
- Otázka osobnosti, seberealizace, jedinečnosti a suverenity každého studenta
- Psychologická problematika pódiového vystupování, koncentrace a relaxace
- Specifika účasti na konkurzech a soutěžích, studium soutěžního a koncertního repertoáru
Doporučená nebo povinná literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
BACH, Johann Sebastian. Partita d moll BWV1013
HUMMEL, Johann Nepomuk. Koncert F dur pro fagot a orchestr
BERWALD, Franz. Koncertní kus F dur pro fagot a orchestr op.2
BITSCH, Marcel. Concertino pro fagot a klavír
BOUTRY, Roger. Interférences I pro fagot a klavír
BOZZA, Eugène. Fantasie pro fagot a klavír
CRUSSELL, Bernhard. Concertino B dur pro fagot a orchestr
DENISOV, Edison. Sonáta pro fagot sólo
FRANÇAIX, Jean. Divertissement pro fagot a smyčcový kvintet, Koncert pro fagot a 11 smyčců
GUBAJDULINA, Sofia. Koncert pro fagot a spodní smyčce
JOLIVET, André. Koncert pro fagot, harfu, klavír a smyčcový orchestr
KUKAL, Ondřej. Koncert pro fagot a orchestr
KURZ, Ivan. Sólo pro pana Dulciana
LUKÁŠ, Zdeněk. Koncert pro fagot a orchestr, Rondo pro fagot a klavír
OUBRADOUS, Fernand. Récit et Variations pro fagot a klavír
OSBORNE, Willson. Rapsodie pro fagot sólo
PAUER, Jiří. Koncert pro fagot a orchestr
PELIKÁN, Jaroslav. Concertino pro fagot, cimbál a orchestr, Koncert pro fagot, smyčcový orchestr a basso continuo
PREVIN, André. Sonáta pro fagot a klavír
ROSSINI, Gioacchino. Koncert pro fagot a orchestr
SCHOECK, Othmar. Sonáta pro fagot a klavír op.41
SPISAK, Michał. Koncert pro fagot a orchestr
ŠESTÁK, Zdeněk. 5 virtuosních invencí pro fagot
TANSMAN, Alexandre. Sonatine pro fagot a klavír, Suite pro fagot a klavír
TEML, Jiří. Teatro Piccolo pro fagot a klavír, Commedia pro fagot a klavír
TOMASI, Henri. Koncert pro fagot a orchestr
VILLA-LOBOS, Heitor. Ciranda das sete notas
WOLF-FERRARI, Ermanno. Suite-concertino pro fagot a malý orchestr
YUN, Isang. Monolog pro fagot
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga. Rovněž s ohledem na chystaný ročníkový koncert a magisterský koncert v dalším ročníku.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro udělení zápočtu: aktivní účast na cvičeních, přehrávka předem zadaných skladeb, docházka minimálně 80 %.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje