Hra na pozoun 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106POZO3 | Z | 9 | 2CT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem.
- uvědomuje si, reflektuje a rozvíjí vlastní styl učení se a k tomu potřebné dovednosti a strategie
- student disponuje interpretační a technickou zdatností potřebnou ke kvalitnímu veřejnému provedení náročnějších přednesových skladeb.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Cílem předmětu Hra na pozoun 3 je vybavení studenta všemi schopnostmi, které při hře na nástroj potřebuje. Pedagog hledá společně se studentem směr, jak zvládnout hru na nejvyšší možné úrovni jak po technické stránce, tak intonační, nátiskové, tónové a interpretační.
Všechny nároky, které byly kladeny v předmětu Hra na pozoun 1 a 2 jsou nyní dále zdokonalovány pomocí individuálních cvičení a etud. Student je veden ke schopnosti řešit technickou a interpretační obtížnost a efektivně navrhovat strategii vyřešení. Rozvíjí se též zdravé fyziologické a psychologické návyky spojené s cvičením, studiem a veřejným provozováním hudby.
Tematické okruhy:
- doplňování a prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním stupni vzdělání
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- orientace v různých stylových obdobích
- práce na zvládnutí virtuózní techniky
- příprava ročníkového koncertu v rozsahu poloviny recitálu
Doporučená nebo povinná literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
stupnice, rozložené akordy, nátisková cvičení: E. Remington, C. Gordon, C. Caruso
Etudy:
UŠÁK, Jaroslav. 25 virtuozních etud
SENON, Gilles. 25 rytmicko-technických etud
BORDONI, Massimiliano. 24 Legato studies
EDWARDS, Brad. Lip slurs technique
PEDERSON, Tommy. Advanced studies for trombone
BUONOMO, C. virtuozní cvičení
BOZZA, Eugène. 13 Etudes-Caprices
PEDERSON, Tommy. Unaccompanied Solos for trombone
Díla pro sólo trombon:
AGRELL, Jeffrey. New York variations
CRESPO, Enrique. Improvisation no. 1
PERSICHETTI, Vincent. Parable
Díla pro trombon s doprovodem klavíru:
MATĚJ, Josef. Koncert
FILAS, Juraj. Koncert
WAGNESEIL, Georg Christoph. Koncert
KROLL, Bernard. Capricio da Camera
DUTILEUX, Henri. Choral, Cadenza et Fugato
GROHNDAL, Launy. Koncert
MORTIMER, John Glenesk. Koncert č. 3
MILHAUD, Darius. Concertino
STOJOWSKI, Sigismund. Fantasia
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro udělení zápočtu: aktivní účast během cvičení, přehrávka předem zadaných skladeb.
Další požadavky: docházka minimálně 90 %
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje