Hra na pozoun 7
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106POZO7 | Z | 10 | 2CT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student má komplexní znalosti světového i domácího repertoáru a prokáže vysokou úroveň ve vytváření a podávání souvislých hudebních zážitků a interpretací.
Realizuje hudbu na vysoké profesionální úrovni (technicky a interpretačně suverénní projev), vyjadřuje vlastní umělecké koncepty na úrovni rozvinuté hudební osobnosti.
Ovládá sofistikované řemeslné dovednosti ve vztahu k repertoáru, stylu, žánru apod.
Ovládá zdravé psychologické návyky, včetně technik koncentrace a relaxace, spojené s veřejným provozováním hudby.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
V tomto předmětu je navazováno na znalosti a dovednosti, které student získal v předchozím bakalářském studiu – je vybaven velmi dobrou prstovou technikou, intonací, rytmickým cítěním, kvalitní dechovou a tónovou kulturou, a hlavně se u něj projevuje velmi dobrá hudební představivost opřená nejen o talent, ale také o znalosti. Talent je uchopen jako ojedinělý, a proto je s ním zacházeno tak, aby se v průběhu studia rozvíjel právě do své individuality. Je praktikován princip odborné konfrontace názorů studenta s názory pedagogů na interpretaci. Součástí výuky je intenzivní příprava na pódiové vystupování, psychologie pódiového výstupu a průprava hry zpaměti. Repertoár se orientuje jednak na skladby, které jsou pro koncertní činnost nezastupitelné, jednak na mezinárodní soutěže, které jsou v časovém kontextu k dispozici.
Tematické okruhy:
- Identifikace vlastního uměleckého profilu studenta, a dle toho volba jeho osobního kmenového repertoáru
- Otázka osobnosti, seberealizace, jedinečnosti a suverenity každého studenta
- Psychologická problematika pódiového vystupování, koncentrace a relaxace
- Specifika účasti na konkurzech a soutěžích, studium soutěžního a koncertního repertoáru
Doporučená nebo povinná literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
Pro sólo pozoun:
BERNSTEIN, Leonard. Elegy for Mippy II
BULIS, Jiří. Soukromé poselství
MICHEL, Jean François. Hommage a Jean Tinguely
HIDAS, Frigyes. Fantasia per Trombone
RIEDLBAUCH, Václav. Svlékání hadí kůže
AGRELL, Johan. New York variations
CRESPO, Enrique. Improvisation No. 1
PERSICHETTI, Vincent. Parable
RABE, Folke. Basta
XENAKIS, Iannis. Keren
BERIO, Luciano. Sequenza V.
LYNN, Brian. Doolallynastics
SCHNITTKE, Alfred. Dialogue
KENNY, John. Sonata for Unaccompanied Trombone
Pro pozoun s doprovodem klavíru:
ŠULEK, Stjepan. Sonáta
HINDEMITH, Paul. Sonáta
MONACO, Richard. Sonáta
MORTIMER, John Glenesk. Koncert č. 1 - 3
JØRGENSEN, Axel. Romance
JONGEN, Joseph. Aria et Polonaise
GALLIARD, Johann Ernst. Sonáta
WEBER, Carl Maria von. Romance appassionata
BOZZA, Eugène. Ballade
DAVID, Ferdinand. Concertino
VIVALDI, Antonio. Sonáta
HÄNDEL, Georg Friedrich. Sonáta
MARCELLO, Benedetto. Sonáta
MATĚJ, Josef. Sonáta, Koncert
FILAS, Juraj. Sonáta, Koncert
WAGENSEIL, Johann Christoph. Koncert
KROL, Bernhard. Capriccio da Camera
DUTILLEUX, Henri. Choral, Cadence et Fugato
GRØNDAHL, Launy. Koncert
MILHAUD, Darius. Concertino
STOJOWSKI, Sigismund. Fantasia
EBEN, Petr. Dvě invokace
SMITA, Václav. Koncertantní árie, Koncert
TOMASI, Henri. Koncert
ROTA, Nino. Koncert
SEROCKI, Kazimierz. Koncert
SPISAK, Michał. Concertino
ALBRECHTSBERGER, Johann Georg. Koncert
MOZART, Leopold. Koncert
MARTIN, Frank. Ballade
PERGOLESI, Giovanni Battista. Sinfonia
ROPARTZ, Guy. Pièce en mi b moll
CASTÉRÈDE, Jacques. Sonatina
FRANÇAIX, Jean. Koncert
HIDAS, Frigyes. Movement
CRESTON, Paul. Fantasia
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga. Rovněž s ohledem na chystaný ročníkový koncert a magisterský koncert v dalším ročníku.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro udělení zápočtu: aktivní účast na cvičeních, přehrávka předem zadaných skladeb, docházka minimálně 80 %.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje