Hra na tubu 7
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106TUBA7 | Z | 10 | 2CT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student má komplexní znalosti světového i domácího repertoáru a prokáže vysokou úroveň ve vytváření a podávání souvislých hudebních zážitků a interpretací.
Realizuje hudbu na vysoké profesionální úrovni (technicky a interpretačně suverénní projev), vyjadřuje vlastní umělecké koncepty na úrovni rozvinuté hudební osobnosti.
Ovládá sofistikované řemeslné dovednosti ve vztahu k repertoáru, stylu, žánru apod.
Ovládá zdravé psychologické návyky, včetně technik koncentrace a relaxace, spojené s veřejným provozováním hudby.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
V tomto předmětu je navazováno na znalosti a dovednosti, které student získal v předchozím bakalářském studiu – je vybaven velmi dobrou prstovou technikou, intonací, rytmickým cítěním, kvalitní dechovou a tónovou kulturou, a hlavně se u něj projevuje velmi dobrá hudební představivost opřená nejen o talent, ale také o znalosti. Talent je uchopen jako ojedinělý, a proto je s ním zacházeno tak, aby se v průběhu studia rozvíjel právě do své individuality. Je praktikován princip odborné konfrontace názorů studenta s názory pedagogů na interpretaci. Součástí výuky je intenzivní příprava na pódiové vystupování, psychologie pódiového výstupu a průprava hry zpaměti. Repertoár se orientuje jednak na skladby, které jsou pro koncertní činnost nezastupitelné, jednak na mezinárodní soutěže, které jsou v časovém kontextu k dispozici.
Tematické okruhy:
- Identifikace vlastního uměleckého profilu studenta, a dle toho volba jeho osobního kmenového repertoáru
- Otázka osobnosti, seberealizace, jedinečnosti a suverenity každého studenta
- Psychologická problematika pódiového vystupování, koncentrace a relaxace
- Specifika účasti na konkurzech a soutěžích, studium soutěžního a koncertního repertoáru
Doporučená nebo povinná literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
ROMHANYI, Aron. Paralles
JEVTIC, Ivan. Balkan's Ayers Rock
CASTÉRÈDE, Jacques. Sonatine
PLOG, Anthony. Three miniatures
PLOG, Anthony. Postcard
SZENTPALI, Roland. Concerto
KRAFT, William. Encounters ll.
GREGSON, Edward. Alarum
STEVENS, John. Remembrance for tuba alone
BROUGHTON, Bruce. Sonata pro tubu
TAKACS, Jeno. Sonata capricciosa
STEVENS, Thomas. Variations in Olden Style
MARQUES, Carlos. Concertino pro tubu
PAUER, Jiří. Tubonetta
HINDEMITH, Paul. Sonate
KOETSIER, Jan. Concertino
GÁRDONYI, Zsolt. Sonate
STEVENS, John. Suite č. 1
SAGLIETTI, Corado Maria. Concerto
WILLIAMS, Ralph Vaughan. Concerto
EWAZEN, Eric. Concerto
STEVENS, John. Monument
HÄNDEL, Georg Friedrich. Sonáta č. 6
ARUTIUNIAN, Alexander. Concerto
WILLIAMS, Ralph Vaughan. Six Studies in English Folklsong
FILAS, Juraj. Concerto for Tuba
WILLIAMS, John. Concerto for Tuba
PENDERECKI, Krzysztof. Capriccio for Tuba
STEVENS, John. Salve Venere, Salve Marte
RAUM, Elizabeth. Sweet Dances
JACOBSEN, Julius. Tuba Buffo
GREGSON, Edward. Tuba Concerto
BOZZA, Eugéne. Concertino, New Orleans
KVĚCH, Otomar. Concerto idillico
LEBEDĚV, Alexej. Koncert, Koncertní allegro
STEVENS, Thomas. Aria con variazioni
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga. Rovněž s ohledem na chystaný ročníkový koncert a magisterský koncert v dalším ročníku.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro udělení zápočtu: aktivní účast na cvičeních, přehrávka předem zadaných skladeb, docházka minimálně 80 %.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje