Choreografický seminář 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
107CHSE1 Z 3 2T česky zimní

Garant předmětu

Lucie HOLÁNKOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Lucie HOLÁNKOVÁ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Cílem předmětu je rozvíjet choreografické zkušensoti posluchačů prostřednictvím různorodých choreografických úkolů. V jejich rámci se řeší otázky vztahu tance a každodenního pohybového projevu, stylizace pohybu, vztahu tance a hudby (zvuku), tance a výtvarného umění atd. Důraz spočívá na vlastní tvůrčí aktivitě studentů.Semestrální práce: kompozice vytvořená na základě rytmu, počet interpretů 1-3.

Forma studia

Kontaktní výuka

Předpoklady a další požadavky

Znalost základů kompozice,schopnost vytvořit pohybový motav na zadanou hudbu v reálném čase, zkušenost práce s interpretem i více interprety, pravidelná přítomnost na hodinách

Obsah kurzu

Program zahrnuje rozvíjení práce se základními kompozičními elementy-časem, prostorem, dynamikou, rytmem. Tvorba pohybového motivu na základě zadaných úkolů. Pohybová stylizace z pohybových intonací, pohybová charakteristika postav, kompozice sóla, duetu a tria s důrazem na prostorové vztahy.

Doporučená nebo povinná literatura

Humphrey, Doris: The Art of Making Dances, 1959.

Kröschlová, Jarmila: Výrazový tanec, Praha 1964.

Praagh, Peggy van; Brinson, Peter: The Choreographic Art, 1963.

Mlíkovská, Jiřina: Choreografické etudy, Praha 1964.

Mlíkovská, Jiřina: Vybrané kapitoly z choreografie, Praha 1990.

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivita na seminářích

Poznámka

nejsou

Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost LIC-3005
Sál půda

(Lichenštejnský palác)
HOLÁNKOVÁ L.
12:30–14:00
(paralelka 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 12:30–14:00 Lucie HOLÁNKOVÁ Sál půda
Lichenštejnský palác
paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2021/2022:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů