Dějiny a teorie hudby 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
107DTH2 ZK 3 1+1/T česky letní

Garant předmětu

Ivana BAŽANTOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Ivana BAŽANTOVÁ, Jiřina MAREŠOVÁ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Získat základní přehled vývoje hudby s jejími specifiky a hlavními možnostmi zápisu a také funkcemi ve společnosti v době renesance,baroka a klasicismu, rozpoznat v reprodukované hudbě některá stěžejní období, případně autory v opakovaných typických ukázkách.

Forma studia

Výklad pedagoga, poslech stežejních ukázek.

Předpoklady a další požadavky

Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.

Obsah kurzu

Studenti se seznámí s vývojem evropské hudby v období od renesance po klasicimus.

  1. Renesance: a) Pět generací franko-flámské polyfonní školy

b) Palestrina, Lasso

  1. Baroko: a) opera

b) instrumentální hudba

c) Monteverdi

d) francouzský styl

e) Bach, Haendel

  1. Klasicismus: a) raný klasicismus

b) vrcholný klasicismus (Haydn, Mozart, Beethoven)

Doporučená nebo povinná literatura

Gerald Abraham: Stručné dejiny hudby, Hudobné centrum Bratislava 2003

Václav Holzknecht: Kniha o hudbě, Orbis Praha 1964

Naďa Hrčková : Dějiny hudby II, Ikar Praha 2005

Miloš Navrátil: Dějiny hudby, Votobia Praha 2003

Michels Ulrich: Encyklopedický atlas hudby, NLN 2000

Bohuslav Vítek: Přehled dějin hudby (Faktografický souhrn), 1994

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě docházky, vypracování seminární práce a úspěšného vykonání ústní zkoušky.

Poznámka

Nejsou.

Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2021/2022:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost H2025
učebna

(Hartigovský palác)
MAREŠOVÁ J.
10:45–12:15
(přednášková par. 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 10:45–12:15 Jiřina MAREŠOVÁ učebna
Hartigovský palác
přednášková par. 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů