Pedagogical Seminar of Classical Ballet Technique 6
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107EPSC6 | Z | 3 | 2ST | anglicky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student získává zkušenosti díky praxi, v níž aplikuje své praktické i teoretické znalosti metodiky klasického tance základní, střední etapy a pokročilé výuky (1. - 6. ročník). Dovede vytvořit vhodnou strukturu lekcí a zvolit správné metodické postupy dle technické úrovně studentů. Získává cenné zkušenosti a zpětnou vazbu, kterými posiluje svou komplexní osobnost pedagoga tance.
Forma studia
seminář
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Pedagogický seminář slouží především k samostatné pedagogické praxi tak, aby studenti uplatnili získané znalosti z hodin metodiky klasického tance.
Pozornost je věnována verbálnímu projevu, schopnosti práce s hudbou a korepetitorem, názorné demonstraci a odborné korekci. To vše rozvíjí kreativitu a pedagogické vnímání.
Pro zkvalitňování odborného pedagogického myšlení a působení je zásadní setkávání se a pozorování různých pedagogických osobností tuzemských i zahraničních. Katedrou pořádané workshopy jsou nedílnou součástí studia.
Tematické okruhy:
Motivace studentů, pozitivní a vnímavý přístup ve výuce.
Komunikace během taneční lekce - připomínky a korekce.
Výuka skrze představy, výuka pomocí dotyku.
Vytváření vazeb a kombinací na zadané téma v rámci určitého stupně výuky.
Vzájemná konfrontace a rozbor.
Samostatné zadání a vedení hodiny.
Práce s hostujícími pedagogy v rámci workshopů - analýza - diskuse.
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura:
FOSTER, Rory. Ballet Pedagogy: The Art of Teaching. University Press of Florida, 2010. ISBN 978-0813034591.
GRANT, Gail. Technical Manual and Dictionary of Classical Ballet. Dover Publications, 1968. ISBN 0486218430.
WARREN WARD, Gretchen. The Art of Teaching Ballet: Ten Twentieth-century Masters. University Press of Florida, 1999. ISBN: 978-081-301-711-2.
E-learning: https://moodle.amu.cz
YOU TUBE – odkazy k daným tématům
Bakalářské a magisterské diplomové práce
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet je udělen na základě realizovaných pedagogických praxí během semestru, ve kterých musí student prokázat schopnosti a dovednosti kladené na pedagoga profesionální i amatérské taneční výchovy.
Další požadavky:
- samostatná pedagogická praxe
- tvorba portfolia
- docházka 80 %,
- aktivita ve výuce
- studium literatury, vyhledávání zdrojů na YouTube, apod.
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje