Pedagogický seminář MST 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107PSMT1 | Z | 2 | 1ST | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Výsledky učení
Student získává schopnosti orientovat se v rozličných vzdělávacích institucích, je schopen reflektovat získané zkušenosti a aplikovat je do své pedagogické praxe.
Forma studia
seminář
Předpoklady a další požadavky
Prerekvizty – Pedagogický proseminář
korekvizity - Didaktika a metodika MST
Obsah kurzu
Obsah výuky předmětu Pedagogický seminář MST 1 se odehrává formou hospitace v partnerských institucích. Součástí jsou také teoretické analýzy a evaluace formou diskuse, vedené zkušeným pedagogem, které umožňující uchopit a zpracovat dané téma z různých pohledů a zkušeností. Student si všímá způsobů vysvětlování, užití odborné terminologie, adekvátní volby metod a způsobů hodnocení, řešení konkrétních problémů u jednotlivců etc. Písemná reflexe observací učí studenta jasně formulovat hlavní principy, otázky, ale také své názory a postoje.
Pedagogický seminář MST1 je úzce provázán s předmětem Didaktika a metodika MST, Trénink MST.
Cílem studia je seznámení s rozličnými druhy taneční výchovy a vzdělávání profesionální i neprofesionální sféře, s důrazem na výuku moderních a současných technik. Zároveň vede k uvědomění si úlohy a role pedagoga, přímé konfrontaci s reálnými situacemi formou výuky na vybraných státních institucích (např. konzervatořích, ZUŠ), v tanečních souborech nebo v soukromých studiích.
Tematické okruhy:
Hospitace na tanečních konzervatořích státních i soukromých, výuka moderních a současných technik na nižším stupni.
Hospitace na tanečním oboru ZUŠ
Hospitace v tanečních studiích
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
FELDENKRAIS, Moshé: Feldenkraisova metoda: Pohybem k sebeuvědomění. Praha: Pragma, 1996. ISBN 978-80-7428-240-9.
Doporučená literatura a články:
COHAN, Robert: The Dance Workshop. London: HarperCollins Publishers, 1986. ISBN 10:0047900105.
FRANKLIN, Eric N. Dynamic alignment through imagery. 2nd ed. Champaign, IL: Human Kinetics, c2012. ISBN 0736067892.
FRANKLIN, Eric N. Dance imagery for technique and performance. Champaign, IL: Human Kinetics, c1996. ISBN 9780873229432.
LEWIS, Daniel. The Illustrated Dance Technique of José Limón. New York: Harper and Row Publishers, 1994, ISBN 0-87127-209-1.
SCHURR, Gertrude; YOCOM, Rachael Dunaven: Modern Dance (Techniques and teaching). New York: A. S. Barnes and co., 1949.
STODELLE, Ernestine: The Dance Technique of Doris Humphrey and its Creative Potential. Princeton, New Jersey: Dance Horizons/ Princeton Book Company, Publishers, 1978.
STEWART, Virginia, comp.: Modern Dance. New York: Dance Horizons, 1970.
+ vybrané VŠKP absolventů Pedagogiky tance:
MATYSOVÁ, Radka. Cvičení podle Pilatesovy metody. Magisterská diplomová práce. Praha: AMU, Hudební fakulta, katedra tance, 2002.
ŠIMKOVÁ, Veronika. Střed těla. Magisterská diplomová práce. Praha: AMU, Hudební a taneční fakulta, katedra tance, 2006.
ŠIMKOVÁ, Veronika. Práce s představou v taneční pedagogice. Bakalářská práce. Praha: AMU, Hudební fakulta, katedra tance, 2005.
VAGNEROVÁ, Lenka. Limón technika. Magisterská diplomová práce. Praha: AMU, Hudební a taneční fakulta, katedra tance, 2001.
Internetové zdroje
https://www.atlasskolstvi.cz/stredni-skoly?form=konzervator&p=2
https://www.databazetance.cz/tanecni-studia/
http://www.umelecka-skola.cz/index.php?kraj=Praha
E-learning:
https://moodle.amu.cz/course/view.php?id=312
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet je udělen na základě písemné reflexe získaných zkušeností z účasti na observacích v navštívených institucích a aktivní účast v následných diskusích, absolvování workshopů pořádaných katedrou a jejich písemná reflexe (jejich metodicko-didaktické analýzy), recenze jednoho zhlédnutého představení současného tance v daném semestru.
Další požadavky: docházka 80 %, aktivita ve výuce, tvorba portfolia.
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje