Soustředění katedry tance
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107SKTA | Z | 1 | 10PS | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Studenti získají rozhled, seznámí se s novými principy a metodami tanečních technik i teoretických disciplín. Dokáží předcházet zranění i reagovat v případě nutného ošetření. Osvojí si lépe komunikační a prezentační dovednosti, týmovou spolupráci i organizaci.
Forma studia
přednášky
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Intenzívní bloková výuka je plánovaná jako výjezdní (Poněšice, Beroun), jejímž účelem je budování týmové práce (team building), vzájemné flexibility, improvizace ve spontánním plnění úkolů a realizace okamžitých tvůrčích nápadů, diskuzí a komunikační kreativity a strategie. Zaměřuje se tedy na společnou a soustředěnou týmovou práci studentů a pedagogů a jejich formální i neformální komunikaci. Netradiční prostředí přirozeně stimuluje tvůrčí umělecké procesy (site specific), podporuje inovativní vnímání výuky a iniciuje komunitní atmosféru a dialog.
Cílem soustředění je systematicky doplňovat a rozšiřovat pojetí tanečního oboru o systémy, které se na katedře tance v rámci týdenního rozvrhu a náplně předmětů nevyučují, ale jsou součástí odborných vědomostí taneční pedagogiky a didaktiky, choreografie i teorie. Obsahem jsou kurzy a semináře psychologických a komunikačních dovedností, filozofických a konceptuálních rozprav o potřebě uměleckého vzdělání, ale také fyzioterapie včetně kurzu zdravotní pomoci. Je zde prostor pro vedení debat a diskuzí, představení evaluačních systémů, i pro tvorbu inovativních konceptů výuky na základě reflexe studentů.
Prostředkem pro výklad, cvičení a osvojení si akademického vystupování je promyšlený výběr hostujících tuzemských i zahraničních pedagogů a jejich působení ve stávajících vyučovacích systémech.
Tematické okruhy:
Techniky systémů klasického tance, současného tance, partneřiny v jednotlivě zaměřených strukturách a v novodobých fúzích, komplementárních cvičení,
Kurz zdravotní pomoci, kineziologie a fyzioterapie
Kurz psychologie, transakční analýzy a emoční inteligence
Semináře tvůrčích konceptů v dramaturgii, interpretaci a repertoáru
Cvičení komunikace, dialogu, diskuze, týmové práce
Kurz prezentačních dovedností, průvodce tvorbu portfolia
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura
KHAN-PANNI, Phillip. Mluvte k věci!. Brno: ERA, 2002. Kariéra. ISBN 80-86517-23-3.
KLÍMA, Miloslav, DVOŘÁK, Jan, ed. O dramaturgii. Praha: Pražská scéna ve spolupráci s Výzkumným pracovištěm katedry alternativního a loutkového divadla Divadelní fakulty AMU v Praze, Nakladatelstvím AMU, 2016. Teatrologie. ISBN 978-80-86102-98-6.
PATTERSON, Kerry. Jak mluvit, když o něco jde: klíčové rozhovory v práci i v životě. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0072-8.
Psychosomatický základ veřejného vystupování. Sborník z konference 14. a 15. 10. 1999. Praha: nakladatelství AMU, 2000. ISBN 80-85883-50-3
ROSENBERG, Marshall B. Nenásilná komunikace: řeč života. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-447-2.
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-387-1.
Hodnoticí metody a kritéria
Docházka 90 %
Poznámka
nejsou
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje