Trénink moderního a současného tance 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
107TMS2 Z 2 2CT česky

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Praktická znalost základních i pokročilých prvků techniky moderního a současného tance a fyzická připravenost ke schopnosti kvalitní pedagogické práce. Student získá fyzickou zkušenost vázanou na určitá pohybová témata, principy a pohybové kvality.

Forma studia

cvičení

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Obsah kurzu

Obsah výuky předmětu Trénink MST 2 je koncipován jako praktická taneční hodina, která je úvodem do moderních a současných tanečních technik. Řeší propojení obsahu pohybu z pohledu jeho funkčnosti s formou pohybu a aplikaci získaných pohybových zkušeností do pohybových forem.

Konkrétními tématy pro získávání fyzické zkušenosti jsou pohybové principy moderních a současných tanečních technik a jejich specifické pohybové kvality. Jako forma pro pohybové zkoumání se využívá tematické improvizace, pohybové hry, taneční vazby či různých dotykových technik.

Cílem předmětu je získání fyzických zkušeností vázaných na určitá pohybová témata, která je možné přenášet a aplikovat do pohybových forem napříč technikami moderního a současného tance. Předmět tím nabízí praktickou přípravu a následně i podporu pro výuku tradičních moderních tanečních technik a technik současného tance.

Tematické okruhy:

Východiskem pro výuku předmětu Trénink MST 2 je funkční postavení těla a obecné principy fungování a vědomého vnímání těla v časoprostoru.

Obsah předmětu tvoří:

Vědomé vnímání prostoru

Funkční postavení a vědomé vnímání těla v klidu a pohybu

Těžiště a jeho pohyb v prostoru

Centrum a periferie (vzorec otevírání a zavírání)

Základní pohybové principy: yield/push, reach/pull

Spirály

Pohybové kvality, svalový tonus, účinné a neúčinné napětí v těle

Doporučená nebo povinná literatura

Doporučená literatura

ČERVENKOVÁ, Renáta a Pavel KOLÁŘ. Labyrint pohybu. 1. Praha: Vyšehrad, 2018. ISBN 978-80-7429-975-9.FRANKLIN, Eric N., Dynamic aligment through imagery. 2nd edition, Champaign, Human Kinetics, c2012,ISBN 978-0736067898.

FRANKLIN, Eric N. Dance imagery for technique and performance. Champaign, IL: Human Kinetics, c1996. ISBN 9780873229432.

GRUBINGER, Lenore. Neurodevelopmental Movement Patterns and The Central Nervous System, Chart and User Guide, 2001.

SEDLAČKOVÁ, Anna. Vývin pohybu v systéme Body-Mind Centering: (základné neurologické vzorce a ich využitie v procese tanečného vzdelávania). 1. vyd. Bratislava: Vysoká škola múzických umení v Bratislave, 2013. 166 s. ISBN 978-80-89439-50-8.

+ vybrané VŠKP absolventů Pedagogiky tance

ŠIMKOVÁ, Veronika. Práce s představou v taneční pedagogice. Bakalářská práce. Praha: AMU, Hudební fakulta, katedra tance, 2005.

Doporučená videa

Pavel Kolář: Posturální funkce a jejich význam ve sportu

https://www.youtube.com/watch?v=Ziz_CdqbEvg&t=766s

Pavel Kolář: Testování a rozvoj ideomotorických funkcí ve sportu

https://www.youtube.com/watch?v=bYh28a2pBdE

Hodnoticí metody a kritéria

Zápočet je udělen na základě aktivní docházky, ústní i praktické prověrky porozumění obsahu předmětu, úrovně fyzického zvládnutí obsahu předmětu.

Další požadavky: docházka 75 %

Poznámka

nejsou

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů