Trénink moderního a současného tance 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107TMS2 | Z | 2 | 2CT | česky |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Praktická znalost základních i pokročilých prvků techniky moderního a současného tance a fyzická připravenost ke schopnosti kvalitní pedagogické práce. Student získá fyzickou zkušenost vázanou na určitá pohybová témata, principy a pohybové kvality.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Obsah výuky předmětu Trénink MST 2 je koncipován jako praktická taneční hodina, která je úvodem do moderních a současných tanečních technik. Řeší propojení obsahu pohybu z pohledu jeho funkčnosti s formou pohybu a aplikaci získaných pohybových zkušeností do pohybových forem.
Konkrétními tématy pro získávání fyzické zkušenosti jsou pohybové principy moderních a současných tanečních technik a jejich specifické pohybové kvality. Jako forma pro pohybové zkoumání se využívá tematické improvizace, pohybové hry, taneční vazby či různých dotykových technik.
Cílem předmětu je získání fyzických zkušeností vázaných na určitá pohybová témata, která je možné přenášet a aplikovat do pohybových forem napříč technikami moderního a současného tance. Předmět tím nabízí praktickou přípravu a následně i podporu pro výuku tradičních moderních tanečních technik a technik současného tance.
Tematické okruhy:
Východiskem pro výuku předmětu Trénink MST 2 je funkční postavení těla a obecné principy fungování a vědomého vnímání těla v časoprostoru.
Obsah předmětu tvoří:
Vědomé vnímání prostoru
Funkční postavení a vědomé vnímání těla v klidu a pohybu
Těžiště a jeho pohyb v prostoru
Centrum a periferie (vzorec otevírání a zavírání)
Základní pohybové principy: yield/push, reach/pull
Spirály
Pohybové kvality, svalový tonus, účinné a neúčinné napětí v těle
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura
ČERVENKOVÁ, Renáta a Pavel KOLÁŘ. Labyrint pohybu. 1. Praha: Vyšehrad, 2018. ISBN 978-80-7429-975-9.FRANKLIN, Eric N., Dynamic aligment through imagery. 2nd edition, Champaign, Human Kinetics, c2012,ISBN 978-0736067898.
FRANKLIN, Eric N. Dance imagery for technique and performance. Champaign, IL: Human Kinetics, c1996. ISBN 9780873229432.
GRUBINGER, Lenore. Neurodevelopmental Movement Patterns and The Central Nervous System, Chart and User Guide, 2001.
SEDLAČKOVÁ, Anna. Vývin pohybu v systéme Body-Mind Centering: (základné neurologické vzorce a ich využitie v procese tanečného vzdelávania). 1. vyd. Bratislava: Vysoká škola múzických umení v Bratislave, 2013. 166 s. ISBN 978-80-89439-50-8.
+ vybrané VŠKP absolventů Pedagogiky tance
ŠIMKOVÁ, Veronika. Práce s představou v taneční pedagogice. Bakalářská práce. Praha: AMU, Hudební fakulta, katedra tance, 2005.
Doporučená videa
Pavel Kolář: Posturální funkce a jejich význam ve sportu
https://www.youtube.com/watch?v=Ziz_CdqbEvg&t=766s
Pavel Kolář: Testování a rozvoj ideomotorických funkcí ve sportu
https://www.youtube.com/watch?v=bYh28a2pBdE
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet je udělen na základě aktivní docházky, ústní i praktické prověrky porozumění obsahu předmětu, úrovně fyzického zvládnutí obsahu předmětu.
Další požadavky: docházka 75 %
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje