Trénink moderního a současného tance 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107TMST1 | Z | 2 | 2CT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Praktická znalost základních i pokročilých prvků techniky moderního a současného tance a fyzická připravenost ke schopnosti kvalitní pedagogické práce. Student získá fyzickou zkušenost vázanou na určitá pohybová témata, principy a pohybové kvality.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Obsah výuky předmětu je koncipován jako praktická hodina, která slouží ke zkoumání a fyzickému osvojení pohybových principů využívaných v moderním a současném tanci a aplikování získaných pohybových zkušeností do pohybových forem. Řeší propojení obsahu pohybu z pohledu jeho funkčnosti s formou pohybu.
Konkrétními tématy pro zkoumání jsou funkční postavení těla; obecné principy fungování těla v časoprostoru a téma přechodu od vědomého vnímání k pohybové akci, pohybové principy a kvality využívané v moderním a současném tanci. Jako forma pro pohybové zkoumání se využívá tematické improvizace, pohybové hry, taneční vazby či různé dotykové techniky.
Cílem předmětu je získat povědomí o jednotících principech moderních a současných tanečních technik a získat fyzickou zkušenost vázanou na určitá pohybová témata, principy a pohybové kvality. Rovněž osvojit si dovednosti, jak využívat možnosti pohybového zkoumání na konkrétní pohybové téma k získání fyzické zkušenosti, kterou je následně možné přenášet a aplikovat do pohybových forem napříč technikami moderního a současného tance. Předmět tím nabízí přípravu a následně i podporu pro výuku tradičních moderních tanečních technik a technik současného tance.
Tematické okruhy:
Východiskem pro výuku předmětu Trénink MST 1 je funkční postavení těla a obecné principy fungování a vědomého vnímání těla v časoprostoru.
Obsah předmětu tvoří:
Funkční postavení a vědomé vnímání těla v klidu a pohybu
Praktické zkoumání pohybových principů a pohybových kvalit a jejich uplatňování v pohybu
Seznámení s taneční improvizací a pohybovou hrou jako možnými formami pohybového zkoumání a výuky
Vědomé vnímání prostoru, partnera a skupiny
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená videa
- průběžně během semestru zasílané videoukázky MT a ST
Doporučená literatura a články
BALES, Melanie a NETTL-FIOL, Rebecca, ed.: The Body Eclectic, Evolving Practices in Dance Training, University of Illinois, 2008. ISBN 978-0252074899.
CALAIS-GERMAIN, Blandine. Anatomy of Movement. Seattle: Eastland Press, 1991, ISBN 0-939616-17-3.
ČERVENKOVÁ, Renáta a Pavel KOLÁŘ. Labyrint pohybu. 1. Praha: Vyšehrad, 2018. ISBN 978-80-7429-975-9.
+ vybrané VŠKP absolventů Pedagogiky tance
ŠIMKOVÁ, Veronika. Práce s představou v taneční pedagogice. Bakalářská práce. Praha: AMU, Hudební fakulta, katedra tance, 2005.
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet je udělen na základě aktivní docházky, ústní a praktické prověrky porozumění obsahu předmětu, úrovně fyzického zvládnutí obsahu předmětu.
Další požadavky: docházka 75 %,
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje