Základy taneční produkce 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107ZTPR2 | Z | 2 | 2ST+2CT | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Na konci semestru student ovládá terminologii z oblasti produkce, dokáže sestavit propagační strategii projektu, pracovat v týmu na zadaném úkolu. Orientuje se v současné taneční scéně, má vhled do aktuální grantové politiky, rozumí obsahu práce produkčního při přípravě jednoduchého projektu, potřeby týmu a kooperace. Získává vhled do pokročilého managementu, marketingu a fundraisingu uměleckých projektů, je schopen sepsat jednoduchou tiskovou zprávu.
V seminární práci analyzuje svou vlastní produkční praxi, očekávání, výsledky a překážky. Dokáže formulovat potřebnost produkčního zajištění tanečního projektu v jeho specifikách.
Forma studia
seminář, cvičení
Předpoklady a další požadavky
Žádné.
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Předmět navazuje na Základy taneční produkce 1, který je koncipován jako úvod do základní problematiky produkce v tanečním umění. Získané poznatky obohacuje o strategii a management náročnější projektů, např. festivalů, uměleckých souborů, škol atp. Studenti se seznamují s problematikou fundraisingu, propagace, PR, řízení týmu. Rozšiřují svůj přehled v současném tanečním dění, zároveň získávají jasnější představu o produkční praxi.
Součástí předmětu je i produkční praxe, studenti se podílejí na přípravě uměleckého projektu, svou praxi hodnotí v rámci hodin i ve své seminární práci.
Tematické okruhy:
Témata jednotlivých přednášek představují základní souhrn znalostí z produkce náročnějších projektů:
-kritéria hodnocení grantových žádostí, evaluace projektu, postprodukce
-tvorba umělecké značky, vize, SWOT analýza, strategické plánování umělecké organizace
-řízení uměleckého souboru ve vícesouborovém divadle, fungování příspěvkových organizací
-management soukromého tanečního studia
-marketing, propagace, reklama
-PR, vztah k veřejnosti a publiku, styk s médii
-fundraising umělecké organizace, dlouhodobé plánování, soukromý sektor
-taneční festival v ČR, zahraničí, zahraniční výjezd, turné
-řízení lidí, týmu, komunikační dovednosti
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.
DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. Teatrologie. ISBN 80-86102-53-X.
KOLDA, Martin. Problematika tanečního managementu. Magisterská práce, HAMU, 2013
SIMEK, Stepan. Financing of Czech Theatre/Financování českého divadla. Divadelní ústav, Praha 2005.
VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění: Arts management. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-402-4.
E-Learning HAMU: [online]. https://moodle.amu.cz/
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivita v hodinách, seminární práce – referát z produkční praxe
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje