Základy taneční produkce 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
107ZTPR2 Z 2 2ST+2CT česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Na konci semestru student ovládá terminologii z oblasti produkce, dokáže sestavit propagační strategii projektu, pracovat v týmu na zadaném úkolu. Orientuje se v současné taneční scéně, má vhled do aktuální grantové politiky, rozumí obsahu práce produkčního při přípravě jednoduchého projektu, potřeby týmu a kooperace. Získává vhled do pokročilého managementu, marketingu a fundraisingu uměleckých projektů, je schopen sepsat jednoduchou tiskovou zprávu.

V seminární práci analyzuje svou vlastní produkční praxi, očekávání, výsledky a překážky. Dokáže formulovat potřebnost produkčního zajištění tanečního projektu v jeho specifikách.

Forma studia

seminář, cvičení

Předpoklady a další požadavky

Žádné.

Obsah kurzu

Cíl výuky:

Předmět navazuje na Základy taneční produkce 1, který je koncipován jako úvod do základní problematiky produkce v tanečním umění. Získané poznatky obohacuje o strategii a management náročnější projektů, např. festivalů, uměleckých souborů, škol atp. Studenti se seznamují s problematikou fundraisingu, propagace, PR, řízení týmu. Rozšiřují svůj přehled v současném tanečním dění, zároveň získávají jasnější představu o produkční praxi.

Součástí předmětu je i produkční praxe, studenti se podílejí na přípravě uměleckého projektu, svou praxi hodnotí v rámci hodin i ve své seminární práci.

Tematické okruhy:

Témata jednotlivých přednášek představují základní souhrn znalostí z produkce náročnějších projektů:

-kritéria hodnocení grantových žádostí, evaluace projektu, postprodukce

-tvorba umělecké značky, vize, SWOT analýza, strategické plánování umělecké organizace

-řízení uměleckého souboru ve vícesouborovém divadle, fungování příspěvkových organizací

-management soukromého tanečního studia

-marketing, propagace, reklama

-PR, vztah k veřejnosti a publiku, styk s médii

-fundraising umělecké organizace, dlouhodobé plánování, soukromý sektor

-taneční festival v ČR, zahraničí, zahraniční výjezd, turné

-řízení lidí, týmu, komunikační dovednosti

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.

DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. Teatrologie. ISBN 80-86102-53-X.

KOLDA, Martin. Problematika tanečního managementu. Magisterská práce, HAMU, 2013

SIMEK, Stepan. Financing of Czech Theatre/Financování českého divadla. Divadelní ústav, Praha 2005.

VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění: Arts management. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-402-4.

E-Learning HAMU: [online]. https://moodle.amu.cz/

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivita v hodinách, seminární práce – referát z produkční praxe

Poznámka

nejsou

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů