Písemná práce ročníková 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
110PR3 | Z | 2 | 1ST | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student získá praktické znalosti a schopnosti zvolit adekvátní téma písemné práce, vypracovat podrobný seznam pramenů a literatury, zvolit správný metodologický aparát a obhájit výběr, strukturu, metodologii a obsah pracovní verze své zvolené práce.
Forma studia
seminář
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Cílem výuky je vysvětlit základní zásady při koncipování odborného textu: výběr tématu, heuristika a její principy, literatura a prameny, přímé a nepřímé prameny, písemné, hmotné, zvukové prameny a jejich kritika, metodologie a metoda jako prostředek k účinnému zpracování tématu a naučit studenta kvalitnímu písemnému výstupu, který je přípravou na psaní bakalářské práce. V některých případech může být písemná práce druhého ročníku bc. studia přípravnou studií k bakalářské práci.
Tematické okruhy:
- Volba tématu
- Heuristika
- Přímé a nepřímé prameny
- Literatura
- Metodologie
- Obvyklé náležitosti odborného textu
- Citace a poznámkový aparát
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
BARTOŠ, Josef. Úvod do metodiky historického bádání a nauky o pramenech. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, Filozofická fakulta, 1999. 93 s. ISBN 80-7067-976-X.
ZBÍRAL, Robert. Příručka psaní seminárních a jiných vysokoškolských odborných prací. Praha: Linde, 2009. 159 s. ISBN 978-80-7201-779-9.
www.iso690.zcu.cz
https://is.muni.cz/el/1456/jaro2006/D_HP/sp_1_.pdf
Doporučená literatura a prameny:
http://fim.uhk.cz/kroky/old/!_data/seminarka/Struktura_seminarni_prace.pdf
Hodnoticí metody a kritéria
Student předloží na konci semestru podrobně vypracovanou pracovní verzi písemné práce na téma, které se vztahuje k hudební produkci a dokáže obhájit strukturu a rozsah své práce, definitivně doplní podrobný seznam případných pramenů a všech dalších informačních zdrojů, vysvětlí rozdíl mezi prameny a literaturou a tuto problematiku demonstruje na své pracovní verzi písemné práci. Dokáže vysvětlit a obhájit metodickou a metodologickou část své práce, o níž se v písemném projevu opírá.
Teoretická část 30 %
Praktická část 70 %
Povinná docházka minimálně 70 %
Poznámka
Nejsou.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje