Struktura a fungování hudebního života
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
110SFUHZ | ZK | 5 | 12PS | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Studenti se naučí analýze světového hudebního trhu a získají podrobný přehled exportních schopností našeho hudebního průmyslu. Naučí se analyzovat možnosti a schopnosti velkých, středních a malých podnikatelských subjektů v oblasti hudebního průmyslu a hudebního života včetně úlohy nových médií. Budou schopni analyzovat exportní sílu jednotlivých subjektů, případně mohou vytvořit business exportní plány jednotlivých segmentů hudebního života.
Forma studia
přednáška
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Cílem výuky je seznámit studenty s důkladnou a konkrétní analýzou světového hudebního průmyslu a místem českého hudebního průmyslu a celého hudebního komplexu ve vztahu k světovému hudebnímu trhu. V přednáškách se důkladně rozeberou exportní možnosti a schopnosti českého hudebního komplexu ve formě vývozu „živé“ hudby (sólisté, ansámbly, orchestry, operní soubory) a ve formě exportu duševního vlastnictví (vývoz tvorby chráněných autorů, nakladatelských práv, filmové, reklamní a herní produkce natočené v ČR). Studenti získají důkladné znalosti o perspektivách a možnostech revoluce 4.0 i o globalizačních tendencích a úloze GAFA, globálních internetových a digitálních platforem. Studenti se naučí orientaci v institucích, společnostech a podnicích v oblasti soukromého, veřejného i občanského sektoru a budou umět analyzovat jejich perspektivy z hlediska dalšího vývoje světové ekonomiky.
Tematické okruhy:
Srovnání světového hudebního průmyslu s dalšími kreativními průmysly
Export české hudby v oblasti vývozu „živé síly“
Export české hudby ve formě duševního vlastnictví
Globalizační tendence a digitální revoluce
GAFA – klady a zápory, světová a česká ekonomika
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
Music Moves Europe – A European Music Export Strategy [online]. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2019 [cit. 2020-11-27]. ISBN 978-92-76-11595-3. Dostupné z: https://www.kreativnievropa.cz/wp-content/uploads/2020/01/A-European-music-export-strategy-final-report.pdf?force-download
VEBER, Jaromír. Digitalizace ekonomiky a společnosti. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-7261-554-4.
DOHNALOVÁ, Lenka a kol. Mezinárodní management v hudebním sektoru. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2018. ISBN 978-80-7008-409-0.
www.ifpi.cz
www.osa.cz
www.intergram.cz
Doporučená literatura:
MAŘÍK, Vladimír a kol. Průmysl 4.0: výzva pro Českou republiku. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-440-0.
Hodnoticí metody a kritéria
Znalost látky uvedené v anotaci předmětu – 60 % výsledného hodnocení
Vypracování podrobného zhodnocení zadané instituce, organizace nebo podniku včetně základních ekonomických parametrů a rozvahy – 40 % výsledného hodnocení
Další požadavky: povinná účast studenta ve výuce min. 60 %
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje