Svět on-line
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
110SON | ZK | 2 | 2ST | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
- student získá aktuální přehled o sociálních sítích – jejich využívání, výhody, nevýhody, předpokládaný vývoj
- student porozumí principu online reklamy
- student dokáže vytvořit efektivní online reklamu pro svůj projekt
- student dokáže distribuovat hudbu skrze online hudební platformy
- student má aktuální přehled o trendech digitálního světa
Forma studia
seminář
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Cílem výuky je seznámit studenty s trendy a aktuálním děním v digitálním světě a s jeho využitím v oblasti hudebního managementu. Předmět se soustředí na aktuální trendy vývoje sociálních sítí, online reklamy a digitální distribuce hudby.
Tematické okruhy
- Sociální sítě – jejich současný stav, vývoj, jednotlivé platformy
- Online reklama, reklama na sociálních sítích, PPC reklamy
- Digitální distribuce hudby – Spotify, Apple Music a další.
- Propojení online médií se stávajícími tradičními médii (tisk, rozhlas, televize)
- Online komunikace
- Nekomerční využití hudební složky v online médiích (hudební podkres ve videích, podcastech, apod.)
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
LOSEKOOT, Michelle, VYHNÁNKOVÁ Eliška. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2.
BEDNAŘÍK, Petr, JIRÁK Jan, KÖPPLOVÁ, Barbora. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-271-0553-3.
BYSTŘICKÝ, Jiří a kol. Média, komunikace a kultura: texty k problematice kulturních technik I. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008. ISBN 978-80-7380-117-5.
GOLDSMITH, Jack L. a WU, Tim. Kdo řídí Internet?: iluze o světě bez hranic. Praha: Dokořán, 2008. ISBN 978-80-7363-184-0.
KAWASAKI, Guy a FITZPATRICK, Peg. Umění sociálních médií: silné tipy pro silné uživatele. Tetčice: Impossible, s.r.o.,, 2017. ISBN 978-80-87673-30-0.
KELLER, Jan. Tři sociální světy: sociální struktura postindustriální společnosti. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2011. ISBN 978-80-7419-044-5.
Doporučená literatura:
GILLESPIE, Tarleton. Custodians of the Internet: platforms, content moderation, and the hidden decisions that shape social media. New Haven: Yale University Press, 2018. ISBN 978-0-300-17313-0.
JENKINS Henry, FORD Sam, GREEN Joshua. Spreadable media: creating value and meaning in a networked culture. New York: New York University Press, ©2013. xv, 351 s. Postmillennial pop. ISBN 978-0-8147-4350-8.
MANDIBERG, Michael, ed. The social media reader. New York: New York University Press, 2012. ISBN 978-0-8147-6405-3.
BELEW, Shannon. The art of social selling: finding and engaging customers on Twitter, Facebook, LinkedIn, and other social networks [online]. New York: American Management Association, [2014] [cit. 2020-11-16]. ISBN 978-0-8144-3333-1. Dostupné z: https://ebookcentral.proquest.com/lib/natl-ebooks/detail.action?docID=1390901.
ERIKSSON, Maria et al. Spotify teardown: inside the black box of streaming music. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2019. ISBN 978-0-262-03890-4.
Hodnoticí metody a kritéria
Návrh plánu online propagace dle zadání – 80 % výsledného hodnocení
Ústní zkouška z předepsané látky – 20 % výsledného hodnocení
Další požadavky: povinná účast studenta ve výuce min. 70 %
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje