Dějiny záznamu a zpracování zvuku
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
171DZZZ | ZK | 1 | 6CS | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student získá přehled o cestě, kterou zvuková tvorba prošla za dobu svého trvání. Naučí se nazírat historické nahrávky z tohoto úhlu pohledu (v kombinaci se znalostmi získanými v předmětu Rozbory nahrávek) a uvědomí si meze tvůrčích možností v historickém průběhu. Naučí se nazírat na hudební nahrávky synchronně i diachronně.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Předmět vychází z obecně platného názoru, že každý seriózní obor reflektuje své dějiny. Cílem výuky předmětu je ukázat vývoj zejména estetických názorů a jejich projevů v oblasti zvukové tvorby, a to v nejužší návaznosti na vývoj technologií, protože v oboru zvukové tvorby je závislost zvukově estetických přístupů na rozvoj technických možností přímo vázána.
Tematické okruhy:
Chronologický vývoj nahrávací technologie
Estetika zvuku v návaznosti na vývoj nahrávací technologie
Různé typy zvukového záznamu
Vytvoření pocitu prostoru na příkladech historických nahrávek
Střih na magnetofonovém pásu
Historie Supraphonu
Historie České televize
Besedy s hosty
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura:
GÖSSEL, Gabriel. Fonogram. [Díl] 1, Praktický průvodce historií záznamu zvuku. 1. vyd. Praha: Radioservis, 2001. 229 s. :. ISBN 80-86212-19-X obr., foto.
GÖSSEL, Gabriel. Fonogram. [Díl] 2, Výlety k počátkům historie záznamu zvuku. 1. vyd. Praha: Radioservis, 2006. 536 s. :. ISBN 80-86212-44-0 il., foto., portréty.
Hodnoticí metody a kritéria
Student získá známku ze zkoušky po vypracování testu. Bodové hodnocení je stanoveno pedagogem a výsledek testu musí být nad 50 %. Student musí splnit 60 % docházky.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje