Praxe zvukové tvorby a hudební režie 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
171PZVT3 | ZK | 3 | 2CT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Studenti obou specializací jsou schopni používat různé mikrofonní techniky a jejich kombinace při nahrávání hudby k dosažení esteticky působivé zvukové stránky nahrávky. Dokážou přetvářet záznam hudby po stránce časové, dynamické, barevné i prostorové. Rozumí týmové práci zejména součinnosti zvukové a hudební režie. V hudební režii ovládají postupy při live i studiových snímcích. Dovedou použít poznatky pro přípravu a realizaci i jiných forem autonomních zvukových děl.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Smyslem cvičení je praktické nabývání profesních dovedností ve snímání hudebních nástrojů či hudebních uskupení a zpracování hudebního signálu pro potřeby vzniku autonomních zvukových děl. Cvičení jsou prováděna v týmové spolupráci s hudebními režiséry či samostatně. V jednotlivých cvičeních je upřednostňován stereofonní formát.
Tematické okruhy:
Záznam komorního orchestru a pěveckého sboru
Záznamy koncertů, realizace studiových snímků ve Zvukovém studiu HAMU ve spolupráci s jinými studijními programy.
Příprava zvukových stop a ozvučení představení v divadle podle požadavků ostatních studijních programů.
Účast na přímém přenosu do rozhlasu, televize nebo přes internet (live streaming)
Poslech a oprava realizovaných děl
Hudební režie live i studiových snímků většího rozsahu
Příprava bakalářských projektů
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
Zvukový materiál z archivu Zvukového studia HAMU.
ZAMAZAL, Václav. Hudební nástroje před mikrofonem. Praha: Editio Supraphon, 1975.
DICKREITER, Michael. Mikrofon-Aufnahmetechnik. Leipzig: S.Hirzel, 2003.
WALNE, Graham. Sound for Theatre. Kent: Whitstable, 1990.
Hodnoticí metody a kritéria
Zkouška se skládá z předložení a obhájení vlastní vybrané zvukové nahrávky. Nutnou přílohou ke zvukové nahrávce je písemná explikace, popisující její vznik, použitá zařízení a postupy při její realizaci. Student během semestru zpracuje 3-4 zvukové snímky v nahrávacím týmu (specializace zvuková tvorba – hudební režie). Povinná docházka na praktická cvičení: 70 %.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje