Komorní hra na bicí nástroje 5
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
173KHBN5 | Z | 4 | 2ST | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student je schopen při hře v ansámblu vyvážit vlastní umělecký přínos a osobitý názor na interpretaci s podřízením se kolektivnímu zaměření. Je schopen citlivé a konstruktivní komunikace s partnery při hledání společného interpretačního záměru.
Je schopen naplánovat a vést organizačně zkoušky ansámblu.
Je schopen sestavit vyváženou dramaturgii koncertu tak, aby byl akceptovatelný v rámci současného kulturně společenského klimatu a zároveň nebyl pouze podbízivý ale i objevný a edukativní.
Forma studia
seminář
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Rozvoj vnímání spoluinterpretů.
Určení, pochopení a realizace funkce vlastního partu v rámci celku.
Prohloubení procesu získávání samostatnosti při tvorbě dramaturgie, organizace zkoušek, hledání výrazových možností a sjednocení souboru.
Pěstování pohotovosti při studiu nových skladeb, zběhlosti při hře „prima vista“ („z listu“)
Sjednocení techniky hry (např. způsob úhozu) v zájmu docílení dokonalé souhry.
Tematické okruhy:
Budování koncertního repertoáru od skladeb pro dva hráče až po velké ansámbly bicích nástrojů (6 a více hráčů)
Příprava skladeb pro absolventský koncert, případně i pro reprezentativní a edukativní koncerty katedry ve veřejném hudebním prostoru.
Pěstování kolektivního ducha tvorby - sjednocení interpretačního záměru, pěstování absolutní preciznosti v souhře
Komorní skladby s výrazným podílem bicích nástrojů - kromě výše uvedeného důraz na vnímání a zohlednění specifik kooperujících nástrojů - dech, ozev, dynamická úroveň, charakter barvy zvuku apod.
Poslech a analýza dostupných nahrávek studovaných skladeb v podání jiných interpretů.
Doporučená nebo povinná literatura
Seznam literatury bude průběžně doplňován o nově vznikající skladby. Výběr konkrétních titulů je závislý na individuálních predispozicích jednotlivých studentů.
Příklad repertoáru:
CAGE, John. Living Room
FORD, Mark. Afta Stuba
TREVINO, Ivan. Catching Shadows
VARÉSE, Edgar. Ionisation
YARIV, Tomer. Gyro
Ve všech případech se jedná o hudebniny, vydání libovolné.
Studijní pomůcky
Audio / video nahrávky
YouTube
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínkou získání zápočtu je iniciativa a tvůrčí přístup během celého semestru, tj. dostatečný objem času věnovaný samostatnému nácviku a evidentní snaha o pokrok mezi jednotlivými cvičeními, předkládání vlastních návrhů, zejména v oblasti interpretačního pojetí skladeb i jejich výběru, aktivní sledování domácí i zahraniční koncertní scény.
Aktivní a vstřícná komunikace v kolektivu souborové hry. (Hodnotí vyučující.)
Docházka min. 60 %.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje