Teorie skladby 6
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
186TS6 | ZK | 2 | 1PT+1ST | anglicky, česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student rozumí probraným konceptům a umí je začlenit do vhodných pojmových struktur. Orientuje se v probíraném paradigmatu, rozumí jeho specifickým rysům a souvislostem s tradiční kompozicí, zná výhody i nevýhody probíraných postupů a je tak připraven konstruovat i reflektovat vlastní kompoziční systémy.
Forma studia
přednáška, seminář
Předpoklady a další požadavky
Pravidelná účast ve výuce a aktivní podíl na diskusích. Prostudování zadané studijní literatury k závěrečnému testu.
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Předmět seznamuje studenty s vybranými koncepty souvisejícími se změnou paradigmatu hudební kompozice po roce 1950. V rámci daných okruhů jsou probrány přístupy konkrétních skladatelů. Podstatnou součástí studia je kritická četba původních textů a diskuse.
Tematické okruhy:
- krize serialismu, nové formy
- Ligetiho pojetí
- stochastická hudba
- náhoda v díle skladatelů Newyorské školy
- grafické a verbální partitury
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
CAGE, John. Silence. Praha: Tranzitdisplay, 2010.
Grafické partitury a koncepty : Graphic scores and concepts. Praha: Audio ego, 1996.
LIGETI, György. Metamorphoses of Musical Form. Die Reihe 7 (anglická verze): Form-Space. London: Bryn Mawr, Universal Edition, 1965, s. 5-19.
XENAKIS, Iannis. Formalized music. Hillsdale: Pendragon Press, 1992.
Doporučená literatura:
Contemporary Music Review. 26/2. Taylor and Francis, 2007.
IDDON, M. New Music at Darmstadt : Nono, Stockhausen, Cage, and Boulez. New York: Cambridge University Press, 2013. ISBN 978-1-107-03329-0.
JAKELSKI, Lisa. Making new music in Cold War Poland : the Warsaw Atumn Festival, 1956 - 1968. Oakland, California: University of California Press, 2017. ISBN 978-0-520-29254-3.
Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, ve které student prokáže znalosti látky uvedené v anotaci předmětu.
70 % pojednání na téma zadané zkoušejícím, 30 % další doplňkové otázky z látky probrané během semestru.
Minimální docházka není stanovena.
Poznámka
není
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 12:00–13:30 | Iva OPLIŠTILOVÁ | Učebna 2057 (HAMU) Lichenštejnský palác |
Par.1 je určena pro studenty oboru Skladba | přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Skladba-specializace elektroakustická hudba (Mg) (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)
- Obor Skladba-specializace filmová hudba (Mg) (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)
- Obor Skladba-specializace skladba (Mg) (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)