Dialogické jednání a jeho pedagogika 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202DPN3 | Z | 3 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Michal ČUNDERLE, Filip KARDA, Martina MUSILOVÁ, Eva SLAVÍKOVÁ, Václav TROJAN, Pavel ZAJÍČEK
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Dialogické jednání je psychosomatická disciplína, jejímž tvůrcem je prof. Ivan Vyskočil.
U většiny může být:
- cestou sebeobjevování, sebepoznávání, sebepřijetí a seberealizace,
- vytvářením psychosomatické kondice pro tvořivou komunikaci, „vodivější“ empatii,
- prožitím, poznáním a studiem principů dramatické hry,
- prožitím, poznáním a studiem nepředmětného herectví,
- cestou pochopení, „vtělení“ a uskutečnění určité výzvy, otázky, určitého úkolu, textu,
- metodikou zkoušení, hledání, vnímání, všímání si a nalézání.
Forma studia
Seminář individuálního zkoušení ve skupině.
Předpoklady a další požadavky
Kreativní předpoklady, schopnost analýzy a reflexe.
Obsah kurzu
Studium probíhá v šesti až dvanáctičlenných skupinách rozdělených podle pokročilosti. Nedílnou součástí dialogického jednání jsou pravidelné reflexe - metodou introspekce se adept učí pojmenovávat nejvýznamnější problémy, které plynou z jeho individuálního stavu. Reflexe jsou dále zpracovávány a vyhodnocovány.
Doporučená nebo povinná literatura
- BUBER, Martin: Já a ty. 1. vydání. Olomouc: Votobia, 1995.
- FINK, Eugen: Oáza štěstí. 1. vydání. Praha: Mladá fronta, 1992.
- VYSKOČIL, Ivan a kol: Dialogické jednání s vnitřním partnerem. 1. vydání. Brno: JAMU, 2004; 2. vydání. Praha: Brkola, 2012. (Zde i další doporučená literatura.)
SBORNÍKY KATEDRY A ÚSTAVU (chronologicky):
- Dialogické jednání jako otevřená otázka (ed. Vyskočilová, Eva). Praha: AMU, 1997.
- Psychosomatický základ veřejného vystupování (eds. Slavíková, Eva a Vyskočilová, Eva). Praha: AMU, 2000.
- Hic sunt leones /o autorském herectví/ (ed. Čunderle, Michal). Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU, 2003.
- Herecká propedeutika proč, pro koho a jak? (ed. Čunderle, Michal). Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU, 2006.
- Hlas, mluva, řeč / Řeč, mluva, hlas (eds. Čunderle, Michal a Slavíková, Eva). Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU, 2006.
- Psychosomatika & Pohyb (eds. Čunderle, Michal, Kratochvílová, Zdenka, Malaníková, Hana a Pulicarová Hamzová, Irena). Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU, 2008.
- Osobnostní herectví, osobnostní učitelství (eds. Malaníková, Hana a Pulicarová Hamzová, Irena). Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU, 2010.
- Autor – autorství (eds. Čunderle, Michal a Slavíková, Eva). Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU, 2010.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou udělovány především na základě vlastního zkoušení v hodinách dialogického jednání. Podmínkou úspěšného absolvování předmětu jsou také dvě písemné reflexe za semestr. Předpokládá se rovněž seznámení s doporučenou literaturou.
Poznámka
Předmět je možno studovat v českém i anglickém jazyce.
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 10:30–12:00 | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 | |||
Po | 10:30–12:00 | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 | |||
St | 15:00–16:30 | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku - 2leté (M.A.) (povinný předmět hlavní)
- HATP - Autorské herectví (M.A.) (povinný předmět hlavní)
- HATP - Autorská tvorba a psychosomatika (M.A.) (povinný předmět hlavní)