Improvizace a mediace 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202EIM2 | Z | 2 | 2T | anglicky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Předmět se skládá ze dvou částí - improvizace a mediace.
Studenti se učí principy divadelní improvizace v sólových a skupinových cvičeních a rozvíjejí se v následujích dovednostech:
- soustředění,
- paměť,
- představivost,
- schopnost přenést se přes vlastní chybu a využít ji ve svůj prospěch,
- přijímání nápadů druhých,
- spolupráce ve skupině, kolektivní tvořivost.
V druhé části semináře se zaměřujeme na aktuální osobní a interkulturní témata nebo témata spojená s univerzitou, s životem v cizí zemi a v jiné společnosti. Cílem je mluvit o tématech v otevřeném a bezpečném prostředí. Díky sdílení mohou studenti získat nový náhled a nadhled, zkušenosti od ostatních, jak se s novými situacemi vypořádávají, a pokud je to nutné, mediátor může tlumočit otázky, doporučení nebo potřeby studentů ostatním učitelům.
Forma studia
Individuální a skupinová cvičení, facilitovaná diskuse ve skupině.
Předpoklady a další požadavky
Tvořivost, otevřenost novému, schopnost reflektovat vlastní process učení.
Obsah kurzu
V první polovině setkání studenti zkoušení improvizaci v krátkých a dlouhých formách na jevišti nebo jako vypravěči.
V druhé polovině setkání mediátor facilituje skupinovou diskuzi na témata, která přinášejí studenti, díky čemuž na ně mohou získat nový pohled nebo doporučení.
Doporučená nebo povinná literatura
Arnett, Bill. The Complete Improviser: Concepts, Techniques, and Exercises for Long Form Improvisation. BookBaby, 2017.
Halpern, Charna. Art by committee: A guide to advanced improvisation. Meriwether Pub, 2006.
Halpern, Charna, Del Close, and Kim Johnson. Truth in comedy: The manual of improvisation. Meriwether Pub, 1994.
Jagodowski, T. J., David Pasquesi, and Pamela Victor. Improvisation at the speed of life: The TJ & Dave book. Solo Roma Incorporated, 2015.
Johnstone, Keith. Impro: Improvisation and the Theatre. London: Methuen Publishing Ltd., 1981.
Johnstone, Keith. Impro for storytellers. Routledge, 2014.
Napier, Mick. Improvise: Scene from the inside out. Portsmouth, NH: Heinemann, 2004.
Trew, Chris, and Tami Nelson. Improv Wins. Lulu.com, 2013.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity se udělují na základě aktivní účasti v obou částech setkání.
Poznámka
Předmět je vyučován v angličtině.
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Pá | 14:30–16:00 | Václav WORTNER | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku v anglickém jazyce (B.A.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku v anglickém jazyce (B.A.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku v anglickém jazyce (M.A.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku v anglickém jazyce (M.A.) (volitelný předmět)