Výchova k řeči 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202EVI3 | Z | 1 | 1T | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Howard Scott LOTKER, Michaela RAISOVÁ, Pavel ZAJÍČEK
Výsledky učení dané vzdělávací složky
- Poznávat svou mluvenou řeč a zacházet s ní.
- Poznávat mluvenou češtinu a zacházet s ní.
- Učit se poslouchat a slyšet.
- Učit se mluvit po smyslu a logice věci.
- Učit se mluvit s výrazem a výrazně.
- Učit se mluvit k někomu (i k sobě).
Vše na základě vhodně vybraných textů převážně české provenience.
Vše v návaznosti na Přednes a jeho pedagogika 2 dle individuálních dispozic.
Forma studia
- Pravidelný praktický seminář s převahou hodin s individuálním učením (one to one).
- Analýza pokusů a klauzur.
- Rozprava nad doporučenou literaturou.
- Vše v návaznosti na Přednes a jeho pedagogika 2 dle individuálních dispozic.
Předpoklady a další požadavky
- Schopnost funkčního slyšení řeči a schopnost funkční tvorby řeči.
- Komunikativnost.
- Zájem o věc.
- Základní talentové a vzdělanostní předpoklady.
- Návaznost na Výchova k řeči 2.
Obsah kurzu
Systematická práce z hodiny na hodinu a intenzivní domácí příprava na vybraném textu, popř. vybraných textech.
Vše v návaznosti na Přednes a jeho pedagogika 2 dle individuálních dispozic.
Doporučená nebo povinná literatura
Berry, Cicely: Voice and the Actor. New York: Wiley Publishing, 1973.
Donnellan, Declan: The Actor and the Target. London: Nick Hern Books 2005.
Gutekunst, Christina and Gillet, John: Voice into Acting. London: Bloomsbury 2014.
Houseman, Barbara: Finding your Voice, London: Nick Hern Books 2002.
Ong, Walter J.: Orality and Literacy and technologizing of the word. London, New York: Routledge 2012.
Rodenburg, Patsy: The Actor Speaks. London: Methuen Drama 1997.
Rodenburg, Patsy: The Need for Words: Voice and the Text. London: Methuen Drama 2005.
Vyskočil, Ivan and company: (Inter)acting with the inner partner. (Edited by Michal Čunderle and Alex Komlosi), translated by Alexander Komlosi. Praha: Brkola 2011.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
- aktivity na seminářích,
- prezence (75%),
- klauzur,
- a rozpravy nad doporučenou četbou.
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 10:30–11:30 | Howard Scott LOTKER | Učebna Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12) |
paralelka 1 | ||
Út | 12:30–13:30 | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven