Filiace autorského herectví a moderních psychoterapeutických směrů 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202FAH3 | Z | 2 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Seminář rozvíjí a prohlubuje sebezkušenost studenta nabytou v rámci dialogického jednání s vnitřním partnerem. Probíhá formou praktického zkoušení. Podporuje osobitost studenta, autorský přístup.
Forma studia
Seminář individuálního zkoušení ve skupině. Dialog, diskuse, analýza zkoušení zaznamenaného na médiích.
Předpoklady a další požadavky
Kreativní předpoklady, schopnost analýzy a reflexe. Podmínkou je pokročilá zkušenost s disciplinou „Dialogické jednání s vnitřním partnerem“.
Obsah kurzu
Záměrné a praktické zkoumání zákonitostí a svobody dialogického jednání jako předpokladu autorského přístupu. Rozšířené hledání a zkoušení se týká časové nabídky, otázky prostoru, jazykových možností, vzniku a rozvoje spontánní hry.
Doporučená nebo povinná literatura
- FRANKL, Viktor. Člověk hledá smysl - úvod do logoterapie. Praha: PA nakladatelství, 1994.
- JUNG, C.G. Výbor z díla I-VIII. Brno: Nakladatelství Tomáše Janečka, 1997–2009 .
- MITCHELL, Stephen. Freud a po Freudovi. Praha: Triton, 1999.
- PERLS, Frederick. Gestalt terapie - vzrušení lidské osobnosti a její růst. Praha: Triton, 2004.
- ROGERS, Carl. Způsob bytí. Praha: Portál, 1998.
- RŮŽIČKA, Jiří. Psychosomatický přístup k člověku. Praha: Triton, 2006.
- ŠIROKÝ, Hugo. Meze a obzory psychoanalýzy. Praha: Triton, 2001.
O hře:
- BERNE, Eric. Jak si lidé hrají. Litvínov: Dialog, 1992.
- CAILLOIS, Roger. Hry a lidé. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1998.
- ČERNÝ, Jiří. Fotbal je hra. Praha: Československý spisovatel, 1968.
- ČUNDERLE, Michal, Roubal, Jan. Hra školou. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 2001.
- FINK, Eugen. Oáza štěstí. Praha: Mladá fronta, 1992.
- GOFFMAN, Erving. Všichni hrajeme divadlo. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1999.
- HUIZINGA, Johan. Homo ludens. Praha: Mladá fronta, 1971.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou udělovány na základě aktivní účasti na semináři, průběžného zkoušení a reflexe.
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 10:30–12:00 | Eva SLAVÍKOVÁ | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (B.A.) (volitelný předmět)
- HATP - Autorské herectví (M.A.) (volitelný předmět)
- HATP - Autorská tvorba a psychosomatika (M.A.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (B.A.) (volitelný předmět)