Úvod do filmové scénografie 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
203UFEA1 Z 2 24S anglicky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Cílem tohoto přednáškového cyklu je seznámení studentů scénografie DAMU a dále studentů oborů kamery, režie a produkce FAMU s filmovou scénografií a profesí filmového scénografa. První přednášky jsou věnovány historii filmové scénografie a technickému vývoji tohoto oboru. Dále se přednášející věnují složení štábu filmového scénografa a jeho pracovní náplní během příprav a natáčení filmu.

Forma studia

Účast na všech částech výuky.

Předpoklady a další požadavky

Žádné.

Obsah kurzu

Cílem tohoto přednáškového cyklu je seznámení studentů scénografie DAMU a dále studentů oborů kamery, režie a produkce FAMU s filmovou scénografií a profesí filmového scénografa. První přednášky jsou věnovány historii filmové scénografie a technickému vývoji tohoto oboru. Dále se přednášející věnují složení štábu filmového scénografa a jeho pracovní náplní během příprav a natáčení filmu. Následují přednášky věnované typologií filmových dekorací a odlišnými nároky na jejich realizaci jak z hlediska výtvarného, tak technického. Minimálně dvě přednášky jsou věnovány stručnému přehledu vývoje architektury a hmotné kultury a vlivu těchto oborů na práci filmového scénografa. Přednášející seznámí posluchače s tím, jak jednotlivé výtvarné a technické profese ve filmovém štábu na sebe navazují a jak se jejich práce vzájemně ovlivňuje. Jedna z přednášek je věnovaná speciálním efektům ve filmu a spolupráci mezi filmovým scénografem a supervizorem speciálních efektů a následně se supervizorem vizuálním efektů. Každá přednáška je doplněna nejen fotografiemi scénografických realizací, ale i ukázkami z filmů českých a světových filmových tvůrců

Doporučená nebo povinná literatura

ACKLAND-SNOW, Terry. LAYBOURN, Wendy. The Art of Illusion, Production design for Film and Television. Ramsbury: The Crowood Press, 2018. ISBN 978-1785003431.

BARNWELL, John. Production Design for Screen: Visual Storytelling in Film and Television. London: Bloomsbury Publishing Plc., 2017. ISBN 978-1472580672.

LoBRUTTO, Vincent. The Filmmaker's Guide to Production Design.New York: Allworth Press, 2002. ISBN 978-1581152241.

MARNER, Terence St. John. STRINGER, Michael. Film design. London, New York: The Tantivy Press, A.S. Barnes, 1974.

PRESTON, Ward. What an Art Director Does: An Introduction to Motion Picture Production Design. Los Angeles: Silman-James Press, 1994. ISBN 9781879505186.

RIZZO, Michael. The Art Direction Handbook For Film. Waltham: Focal Press, 2005. iSBN 978-0240806808.

SHORTER, Georgina. Designing for the screen: Production Design and Art Direction explained. Ramsbury: The Crowood Press, 2012. ISBN 978-1847973849.

Hodnoticí metody a kritéria

Posluchač musí absolvovat alespoň předepsaný minimální počet přednášek, pro udělení zápočtu.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů