Inscenační tvorba 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204ALIT3 | ZK | 14 | 8SS | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Jiří ADÁMEK, Jiří HAVELKA, Lukáš JIŘIČKA, Andrea KRÁLOVÁ, Marta LJUBKOVÁ, Branislav MAZÚCH, Vladimír NOVÁK, Karolína PLICKOVÁ, Tomáš PROCHÁZKA, Robert SMOLÍK, Sodja ZUPANC-LOTKER
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Absolvent:
- vytváří si nadhled a odstup od vnitřního zkušebního procesu a takto získané poznatky promítá do finálního tvaru vznikajícího díla,
- je schopen syntézy jednotlivých komponentů a jejich artikulace ve vztahu k příjemci divadelního artefaktu,
- reflektuje vlastní inscenační projekt z pozice diváka.
Forma studia
Seminář.
Předpoklady a další požadavky
Úspěšné absolvování předmětu Inscenační tvorba 2.
Obsah kurzu
Předmět Inscenační tvorba propojuje samostatnou tvůrčí činnost studenta s pedagogickou supervizí konzultantů*, kteří vstupují v pravidelných intervalech do procesu zkoušení a reflektují jeho jednotlivé fáze, aniž by přímo ovlivňovali skladbu a použití scénických komponentů.
Ve třetím semestru kurzu probíhá nejpodstatnější finální fáze připravovaného projektu. Během poslední fáze zkoušení je kladen důraz na schopnost tvůrčí sebereflexe a prohloubení týmové spolupráce. Přítomnost potencionálního diváka vytváří tvůrcům trvalou zpětnou vazbu při realizaci uměleckého díla.
*/ Uvedený rozsah studijního předmětu zahrnuje pouze kontaktní výuku (konzultace), nikoli nekontaktní výuku (samostatnou tvůrčí činnost studenta), která představuje podstatnou část studijní zátěže v tomto předmětu.
Doporučená nebo povinná literatura
MITCHELL, Katie. Umění a řemeslo režiséra. Vydání první. V Brně: Janáčkova akademie múzických umění, 2015. 327 s. ISBN 978-80-7460-084-5.
SCHERHAUFER, Peter. Čítanka z dejín divadelnej réžie. I, Od neandertálca po Meiningenčanov. [1. vyd.]. Bratislava: Národné divadelné centrum, 1998. 367 s. ISBN 80-85455-74-9.
SCHERHAUFER, Peter. Čítanka z dejín divadelnej réžie. III, Od futuristov po Ejzenštejna. Bratislava: Divadelný ústav, 1999. 368 s. ISBN 80-88987-02-4.
SCHERHAUFER, Peter. Čítanka z dejín divadelnej réžie. IV, Od Artauda po Brooka. 1. vyd. Bratislava: Divadelný ústav, 2007. 467 s. ISBN 978-80-88987-90-1.
+ Individuální literatura v závislosti od specifik inscenačního projektu.
Hodnoticí metody a kritéria
Hodnocení se zakládá na ústní obhajobě a praxi v rámci práce na vlastním inscenačním projektu. Hlavním způsobem ověření studijních výsledků je písemná reflexe zkušebního období, prezentace inscenačního projektu ať už ve finální, nebo rozpracované podobě a ústní obhajoba projektu před komisí.
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 09:00–13:00 | paralelka 1 | ||||
Út | 09:00–13:00 | paralelka 1 | ||||
St | 09:00–13:00 | paralelka 1 | ||||
Čt | 09:00–13:00 | paralelka 1 | ||||
Pá | 09:00–13:00 | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Alternativní a loutkové divadlo (M.A.) (povinný předmět hlavní)