Animace 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
204ANI1 Z 1 2T česky zimní

Garant předmětu

Marek BEČKA

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Marek BEČKA, Vít BRUKNER

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Seznámit studenty se specifičností loutkového divadla od nejjednoduších forem až k současnému vnímání tohoto typu divadla jako jednoho z prostředků syntetického jevištního tvaru.

Forma studia

Etudy, cvičná řešení jevištních situací, artistní dovednost při ovládání jednotlivých druhů loutek, diskuze a analýza předvedených prací.

Předpoklady a další požadavky

Předpokladem je vztah studentů k materiálu a smysl pro jeho oživení.

  1. Vědomé, nadané, tvořivé jednání v jevištní situaci.
  2. Rozvinutá herecká imaginace.
  3. Řemeslné zvládnutí animace loutky.
  4. Schopnost komunikace.
  5. Etika herecké tvorby.

Obsah kurzu

Animace objektů, loutek, materiálu, která může být základem nebo součástí jevištního díla.

Osnova:

Doporučená nebo povinná literatura

Jan Císař: Teorie herectví loutkového divadla (SPN 1985)

Jan Švankmajer: Síla imaginace (Dauphin a MF 2001)

Miroslav Česal: Živý herec na loutkovém divadle (uč. text DAMU 1983)

Henryk Jurkowski: Magie loutky (Studio Y 1997)

Karel Makonj: Od loutky k objektu (Pražská scéna 2007)

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivita při cvičeních, prezentace, kreativita.

Poznámka

Předmět je studován pouze v uzavřené ročníkové skupině.

Rozvrh výuky viz www DAMU / katedra ALD / Pro studenty / Rozvrhy

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty

Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost R213
Učebna R213 (DAMU)

(Karlova 26, Praha 1)
BRUKNER V.
14:00–15:30
(paralelka 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 14:00–15:30 Vít BRUKNER Učebna R213 (DAMU)
Karlova 26, Praha 1
paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2021/2022:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů