Pohybová výchova s metodikou 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205PVBK3 | ZK | 2 | 6CS | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student
- formuluje pedagogický záměr, tedy co lze skrze zvolené téma v dětech vychovat, zpřítomnit,
- využívá nástroje k naplnění cíle, zejména dotek, dech, pohyb, představu, rekvizitu, konkrétní pomůcku,
- do své pedagogické práce zapojuje hru, technické cvičení nebo vedenou improvizaci.
Forma studia
Cvičení.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Obsah kurzu
Cílem předmětu je aktivní účast studentů ve výukovém procesu formou výběru výukových metod a forem vyučování, které jsou předpokladem pro rozvoj přirozeného pohybu s respektem k věkovým a osobnostním specifikům dětí. Studenti se seznámí s vyučovací formou zejména prostřednictvím hry, technického cvičení a vedené improvizace.
Student bude veden k samostatnému uvažování i skrze teoretické analýzy a evaluace formou diskuse, umožňující uchopit a zpracovat dané téma z různých pohledů, zkušeností a možností.
Tematické okruhy:
- váhová centra - komunikace,
- linie v těle - artikulace,
- metodické podněty, principy a postupy (záměr, téma, způsob práce – hra, technické cvičení, improvizace,...).
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura:
KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Základy pohybové průpravy tanečníka a herce. 1. vyd. Praha: Orbis, 1956. 225, [2] s. Edice lidové umělecké tvořivosti.
KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Nauka o pohybu. 2. vyd. Praha: SPN, 1980. 144 s.
TSIARAS, Alexander. The Architecture and Design of Man and Woman. ISBN 978-0-38550-929-9.
ŠVANDOVÁ, Lenka; MOJDL, Edgar. Tvořivé taneční hry s hudebním doprovodem. Praha: NIPOS, 2011. ISBN 978-80-7068-210- 4
ŠIMKOVÁ, Veronika. Práce s představou v taneční pedagogice. Bakalářská práce. Praha: AMU, Hudební fakulta, katedra tance, 2005.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě docházky (min. 80 %), aktivity ve výuce, zpracování zadaných úkolů během výuky, seminární práce.
Další požadavky: aplikace konkrétních poznatků z výuky ve své vlastní pedagogické praxi a následná reflexe, vytváření záznamů z dané výuky pro následný rozbor a případnou diskuzi.
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dramatická výchova bakalářské kombinované (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)