Pedagogika 3

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
205XPED3 ZK 2 10S česky zimní

Garant předmětu

Anna TOMKOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Anna TOMKOVÁ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Porozumění klíčovým pedagogickým jevům v souvislostech.

Samostatné pedagogické myšlení.

Sebereflexe.

Forma studia

Čtení, lektorská činnost, řízený dialog, diskuse, analýza ukázek zaznamenaných na médiích, analýza textů.

Předpoklady a další požadavky

Předpokládáme obecné dovednosti orientovat se ve studijním materiálu dovednost samostatně zpracovat problémový okruh z tematiky pedagogiky.

Obsah kurzu

OSNOVA:

  1. Vytváření podmínek pro učení druhých.
  2. Výchova a jiné faktory ovlivňující rozvoj osobnosti.
  3. Školní a mimoškolní vlivy.
  4. Základní požadavky na učební procesy.
  5. Tvořivost a její podpora.
  6. Učební styly a práce s nimi.
  7. Základní požadavky na účinnost vzdělávání.
  8. Pedagogické podmínky pro expresivní činnost.

SYLABUS:

I. Hodnoty společnosti a výchova:

II. Jak reflektovat výchovnou a vzdělávací činnost.

III. Holistické pojetí vzdělávání: věcné a sociální učení.

IV. DV v kurikulu školy.

V. Transmisivní vs. konstruktivní škola a výuka a jejich vztah k pojetí dramatickovýchovné práce:

VI. DV v kurikulu školy.

VII. Zkušenostní učení jako základ DV: ve fikci, mimo fikci:

VIII. Podstata tvořivosti:

IX. Jak individualizovat ve výchovné a vzdělávací práci.

X. Vztah cílů výchovy a vzdělávání k hodnocení.

XI. Specifické prostředky hodnocení v umělecké výchově.

XII. Sociální vztahy a práce s nimi ve skupinách. Kooperace, soutěživost.

XIII. Práce se stresem při skupinových činnostech. Třídní management.

Vyučovací styly

Severské školství

Společné vzdělávání

Hodnocení a sebehodnocení

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

Doporučená literatura:

Elektronické zdroje:

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě:

Zkouška ověřuje porozumění klíčovým pedagogickým jevům v souvislostech, samostatné pedagogické myšlení, sebereflexi.

Probíhá formou rozhovoru na základě předem předložené písemné práce (zpracování individuální pedagogické otázky v rozsahu 3 normostrany) a předloženého seznamu prostudované odborné literatury (5 titulů) a s oporou o složku materiálů a vypracovaných úkolů z Pedagogiky 1-3.

Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2021/2022:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů