Magisterský výzkum 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206MAV2 | ZK | 3 | 2ST | česky |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je rozvíjet u studentů přenositelné znalosti a schopnosti jako jsou strukturované myšlení, využití metod vědecké práce nebo samostatné uvažování. Zároveň student pod vedením odborného tutora získá hluboký vhled do jedné z oblastíí v rámcii oboru produkce a managementu umění, kterou si sám zvolí.
Forma studia
- Semináře,
- individuální konzultace,
- samostatná výzkumná práce.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Obsah kurzu
Výuka probíhá na základě schváleného a obhájeného tématu magisterského výzkumu, kterým se posluchač ucházel o přijetí do magisterského studia. Jde zpravidla o teoretický výzkum specifické oblasti z oblasti produkování, managementu či administrování umělecké činnost. Základem je výzkumná práce studenta pod vedením odborníka z řad pedagogického sboru katedry. Výsledky svého uměleckého / výzkumného/ vývojového úkolu obhajuje student po prvním semestru prostřednictvím prezentace průběžného postupu práce, na konci druhého semestru pak v rámci prezentace výsledků výzkumu.
Doporučená nebo povinná literatura
Metodologie:
ECO, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Překlad Ivan Seidl. Olomouc: Votobia, 1997. ISBN 8071981737.
NESVADBA, Ladislav. Jak psát diplomovou práci: metodická příručka. Brno: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Brně, 1989. ISBN 8021000163.
POKORNÝ, Jiří. Úspěšnost zaručena: jak efektivně zpracovat a obhájit diplomovou práci. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2004. ISBN 807204348X.
ŠANDEROVÁ, Jadwiga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2009. ISBN 978-80-86429-40-3.
Studijní opora Citační manažer ZOTERO, moodle AMU.
Základní odborná literatura:
- ADORNO, Theodor W.: Schéma masové kultury, OIKOYMENH, Praha, 2009
- ADORNO, Theodor W., HORKHEIMER Max: Dialektika osvícenství, OIKOYMENH, Praha, 2009
- ARENDTOVÁ, Hannah: Krize kultury, Mladá fronta, Praha, 1994
- BENJAMIN, Walter: Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, in Výbor z díla I, Literárněvědné studie, OIKOYMENH, Praha, 2009
- HABERMAS, Jürgen: Strukturální přeměna veřejnosti, Filosofia, Praha, 2000
- NÜNNING, Ansgar (ed.): Lexikon teorie literatury a kultury, Host, Brno, 2008
- BYRNES, William J., Management and the Arts, 3. vyd., Focal Press, 2003,ISBN: 0-240-80537-2
- KOTLER, Philip, SCHEFF, Joanne, Standing room only, Harvard Bussiness school press 1997, ISBN: 0-87584-737-4
- SCHEFF BERNSTEIN, Joanne: Arts Marketing Insights: the dynamics of building and retaining performing arts audiences, San Francisco 2007, ISBN: 978-0-7879-7844-0
- COLBERT, Francois: Marketing culture and the arts, Montreal 2007, ISBN: 978-2-9808602-1-8
- DVOŘÁK, Jan: Kreativní management pro divadlo, Praha, 2004, ISBN: 80-86102-53-X
- DVOŘÁK, Jan: Malý slovník managementu divadla, Praha 2004, ISBN: 80-86102-49-1
- FREY, Petr: Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů, Praha, 2008, ISBN: 978-80-7261-160-7
- JOHNOVÁ, Radka: Marketing umění a kulturního dědictví, Praha 2007, ISBN: 978-80-245-1276-1
- KAISER, Michael M.: Strategické plánování v umění: praktický průvodce, Praha 2009, ISBN: 978-80-7008-236-2
- KAISER, Michael M.: The Art of the Turnaround: Creating and Maintaining Healthy Arts Organizations, Brandeis University Press, 2008, ISBN 978-1584657354
- KESNER, Ladislav: Marketing a management muzeí a památek, Praha 2005, ISBN: 80-247-1104-4
- KOTLER, Philip: Standing room only: strategies for marketing the performing arts, Boston 1997, ISBN 0-87584-737-4
- NEWMAN, Danny: Subscribe Now!: Building Arts Audiences Through Dynamic Subscription Promotion, Theatre Resource Group, ISBN: 978-09-3045-201-8
- HAGOORT, Giep: Umělecký managment v podnikatelském stylu, AMU, edice DISK 2009. ISBN 978-80-7437-008-3
- SYNEK, M. a kol.: Manažerská ekonomika, Grada Publishing, a. s., Praha 2007. ISBN 978-80-247-1992-4
- SYNEK, M. a kol.: Podniková ekonomika, C. H. Beck, Praha 2006. ISBN 80-7179-892-4
- REKTOŘÍK, J. a kol.: Organizace neziskového sektoru, základy ekonomiky, teorie a řízení, EKOPRESS, s. r. o., Praha 2007. ISBN 978-80-86929-25-5
- GREGORINI, Bedřich , GREGORINI, Jindřich, SRSTKA, Jiří : Základy divadelní činnosti Praha : AMU 2007, ISBN 78-80-73331-093-6
- VÍTEK, Svetozar: Řízení a organizace divadla Praha : Stát. pedag. nakl. 1986, 17-038-86
- KOTLER,Philip: Marketing Managment Analýza, plánování, realizace a kontrola, Victoria Publishing 1991, ISBN 80-85605-08-2
- HENDRYCH, Dušan a kolektiv: Správní právo, nakladatelství C.H.Beck, 7.vydání, Praha 2009
- ŠVESTKA, Jiří a kolektiv: Občanské právo hmotné 1-3, nakladatelství ASPI, Praha 2009
Zákony ve znění pozdějších předpisů:
- 218/2000 Sb. Zákon o rozpočtových pravidlech a změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla)
- 219/2000 Sb. Zákon o majetku České republiky
- 320/2001 Sb. Zákon o finanční kontrole
- 137/2006 Sb. Zákon o veřejných zakázkách
- 563/1991 Sb. Zákon o účetnictví
- 499/2004 Sb. Zákon o archivnictví a spisové službě
- 586/1992 Sb . Zákon o dani z příjmů
- 235/2004 Sb. Zákon o DPH
- 248/1995 Sb. Zákon o obecně prospěšných společnostech
- 563/1991 Sb. Zákon o účetnictví
- Vyhláška 504/2002 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví
- Vyhláška 500/2002 Sb., „ dtto “
- Vyhláška 505/2002 Sb., „ dtto “
- Vyhláška 507/2002 Sb., „ dtto “
- České účetní standardy č. 401-414
Konkrétní zdroje individuálně doporučí garant jednotlivého projektu z řad pedagogů specializace.
Hodnoticí metody a kritéria
Předpokladem úspěšného zakončení předmětu jsou především průběžné konzultace magisterského výzkumu s určeným pedagogem, aktivní účast na společných seminářích (alespoň z 60 %) a aktivní účast na celém programu prezentací MA projektů.
Zkouška z předmětu má podobu povinné veřejné ústní prezentace dle následujících pravidel:
- každý student prezentuje závěry svého celoročního magisterského výzkumu, který v rámci hlavního předmětu průběžně řešil;
- prezentace má rozsah minimálně 15 a maximálně 20 minut a její náplní jsou zejména východiska výzkumu a souhrn získaných poznatků a vyvozených závěrů;
- formální kvalita prezentace je, vedle obsahové, také kritériem závěrečného hodnocení předmětu.
NEJPOZDĚJI JEDEN MĚSÍC PŘED termínem prvního dne prezentací (je zveřejněn na webu katedry) studenti uloží na síťové úložiště písemnou anotaci prezentované práce v rozsahu 600-1000 znaků, která bude otištěna v programu prezentací. Zároveň studenti nahrají v elektronické formě na síťové úložiště odborný článek shrnující jejich bádání a vyhovující následujícímu zadání:
- Rozsah: 12-15 normostran souvislého odborného textu + přílohy.
- Struktura: doporučuje se standardizovaná struktura IMRAD (Introduction / Methods / Results / Diiscussion-Conclusion)
Preferuje se sloučení odevzdávaného materiálu včetně příloh do jednoho dokumentu ve formátu PDF, maximálně ale do dvou dokumentů (1 - článek, 2 - kompletní přílohy).
NEJPOZDĚJI JEDEN DEN PŘED termínem prezentací studenti vloží v elektronické formě na síťové úložiště prezentaci připravenou v prezentačním softwaru, nebo alespoň bodovou osnovu svého příspěvku v rozsahu max. 3 normostran.
Změny v odevzdané prezentaci jsou i po termínu odevzdání možné. Student odpovídá za aktuálnost prezentace nahrané v síťovém úložišti.
Závěrečné hodnocení provádí komise složená z interních pedagogů KP, která studentovi udělí známku na základě následujících kritérií (% = váha kriteria):
- úroveň předložené závěrečné zprávy - 40 %
- obsahová a formální úroveň prezentace - 30 %
- průběžná práce na výzkumném projektu - 30 %.
Jelikož se jedná o hlavní předmět, podle studijního řádu AMU zkoušku NELZE OPAKOVAT.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Management umění (M.A.) (povinný předmět hlavní)
- Produkce - Producentství (M.A.) (povinný předmět hlavní)