Producentský ateliér 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206PRA1 | Z | 3 | 2DT | česky |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Hlavní předmět specializace Producentství umožní reflektovat aplikaci teoretického základu z odborných předmětů (vztahujících se nejen k producentství) na konceptu přípravy vlastních producentských záměrů a vlastní školní i mimoškolní praxe. Studenti specializace Producentství si ověří principy kreativní tvorby uměleckých koncepcí zejména v oblasti nezávislých projektů v sektoru performing arts. Předmět tedy rozvine schopnost studenta koncepčně uvažovat, analyzovat proveditelnost uměleckého projektu, zvládnout evaluační techniky a metodiky až po praktický management divadelních projektů a provozů. To vše v široké škále specifiky divadelních aktivit. Projekt může být tematizován udržitelností produktu, jeho ekonomikou, jeho rozvojem až po případný export.
Forma studia
Semináře mají formu společných ateliérů, určených k prezentacím a kompetentním oponenturám. Vedle toho probíhají individuální konzultace garanta projektu s autorem. Předpokládá se i využití dosavadní praxe a participace studenta na profesionálních divadelních aktivitách.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Obsah kurzu
Student je veden ke schopnosti formulace konceptu uměleckého projektu, k vlastnímu návrhu a tvorbě producentského záměru (business case v oblasti živého umění) pro konkrétní projekt, event, případně i umělecký provoz pod odborným vedením a garancí (včetně konzultací) stálého či externího pedagoga katedry. Výchozím tématem praktického projektu studenta, na kterém aplikuje postupy z teoretických předmětů je subjekt jeho producentského záměru předloženého v rámci přijímacího řízení.
V případě vyčerpání tématu student navrhne nové téma a vedení ateliéru ho schválí nebo změní a studentovi zadá. Praktický projekt se může zaměřit i na konkrétní specifika uměleckých projektů (proveditelnost, divácká poptávka, fundraisingová strategie daného projektu).
Semináře ateliéru probíhají pravidelně za účasti všech pedagogů ateliéru i studentů. Na těchto dílnách dochází k prezentaci metody a postupu práce na projektu a vzájemné kvalifikované oponentuře. Vedle toho probíhají individuální konzultace garanta projektu s autorem. Předpokládá se i využití dosavadní praxe a participace studenta na profesionálních divadelních aktivitách.
Doporučená nebo povinná literatura
YEOMAN, Ian. Festival and Events Management: An International Arts and Culture Perspective. London: Routledge, c2004.
KURZ, Sibylle. Pitch it!. V Praze: Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-284-8.
POWELL, Chris. How to organise successful events - a practical step-by-step guide to planning successful public events. London: Amazon Digital Services LC, 2012.
ADORNO, Theodor W.: Schéma masové kultury, OIKOYMENH, Praha, 2009
ADORNO, Theodor W., HORKHEIMER Max: Dialektika osvícenství, OIKOYMENH, Praha, 2009
ARENDTOVÁ, Hannah: Krize kultury, Mladá fronta, Praha, 1994
BENJAMIN, Walter: Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, in Výbor z díla I, Literárněvědné studie, OIKOYMENH, Praha, 2009
HABERMAS, Jürgen: Strukturální přeměna veřejnosti, Filosofia, Praha, 2000
NÜNNING, Ansgar (ed.): Lexikon teorie literatury a kultury, Host, Brno, 2008
CHONG, D.: Arts Management. 1.vyd. London: Routledge, 2002. 156 s. ISBN 0-415-23682-7
DRUCKER, P. 2000. Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press, 2000. 180 s. ISBN 80-7261-021-X.
NEKOLNÝ, B.: Divadlo a kreativní sektor.1.vyd. Praha: Akademie múzických uměni v Praze, 2013. 110 s. ISBN: 978-80-7331-292-3
Nekolný, Bohumil a kol.: Kontext provozování divadla v ČR, NAMU, 2018,ISBN8073315017
Bryson John M. Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations: A Guide to Strengthening and Sustaining Organizational Achievement [Kniha]. - [místo neznámé] : Wiley, 2004.
Byrnes William J. Management and The Arts [Kniha]. - London : Focal Press, 2008.
Celentano Suzanne Carmack a Marshall Kevin Theatre Management. a successful guide to producing plays on commercial and non-profit stages [Kniha]. - Studio City : Players press, 1998.
Hagoort Giep Umělecký management v podnikatelském stylu [Kniha]. - Praha : Akademie múzických umění v Praze & KANT, 2009.
Kaiser Michael M. Strategické plánování v umění: Praktický průvodce [Kniha]. - Praha : Institut umění - Divadelní ústav, 2009.
Volz Jim How to run a Theatre [Kniha]. - New York : Back Stage Books, 2004.
Webb Duncan M. Running Theatres [Kniha]. - New York : Allworth Press, 2004.
Hodnoticí metody a kritéria
Na konci semestru student odevzdá seminární práci popisující samostatnou práci na zadaném praktickém tématu, kterým může být příprava komplexního producentského záměru nebo jeho specifické části. Seminární práce má rozsah 5-10 normostran. Na společném zápočtovém setkání ateliéru student zároveň své výsledky prezentuje plénu pedagogů a studentů a naznačí další postup. Každé téma je podrobeno diskuzi.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Producentství (M.A.) (povinný předmět hlavní)