Scénická propedeutika 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
207SCPR2 | Z | 3 | 4DT | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
- Student dokáže analyzovat dramatickou situaci a přenést ji z textové předlohy do prostoru scény.
- Student získá zcela konkrétní, aktivní a systematickou psychosomatickou jevištní zkušenost.
- Student si osvojí dovednost dialogické interakce s partnerem na základě zadaného tématu či textu.
- Student zvládne přípravu malého sólového výstupu od zadání tématu, přípravy textu až po vlastní prezentaci.
- Student umí vstoupit jako tvůrčí spolupracovník do kolektivního projektu a aktivně jej spoluutvářet.
Forma studia
Dílna.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Obsah kurzu
Cílem předmětu Scénická propedeutika II je, v přímé návaznosti na práci v předmětu Scénická propedeutika I, který probíhá v zimním semestru, praktická scénická práce se zvolenou textovou předlohou. Od elementárních, zjednodušených a stručných dialogů následně přecházíme až k uceleným scénám z vybraných divadelních her. Ideální je zkoumání interakce postava – text – prostor v také v různých žánrech.
Tématické okruhy:
- dramatická situace,
- chování a jednání,
- mizanscéna,
- temporytmus a žánr,
- gradace,
- kontrast,
- dynamika.
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
JOBERTOVÁ, Daniela. Když mluvit znamená jednat. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2009. ISBN 978-80-7331-152-0.
VOJTĚCHOVSKÝ, Miroslav, VOSTRÝ, Jaroslav. Obraz a příběh. Praha: KANT, 2001. ISBN: 978-80-86970-86-8.
WAJDA, Andrzej. Wajda mówi o sobie: wywiady i teksty. Warszawa: Wydawnictwo Literackie, 2000. ISBN 978-83-08-03044-8.
Hodnoticí metody a kritéria
Základním kritériem hodnocení studentů v předmětu Scénická propedeutika II je pravidelná účast v hodinách a kreativní přístup k zadáním jednotlivých cvičení. Kromě vlastní aktivity je hodnocena také schopnost kooperace ve dvojici a skupině. Zároveň je posouzena schopnost analyzovat a hodnotit předvedené výkony kolegů.
Závěrečné hodnocení se skládá z těchto částí:
- Minimálně 80% docházka = 30 %.
- Aktivní účast v jednotlivých hodinách = 30 %.
- Práce a výsledek závěrečného samostatného zadání ve dvojici či skupině = 40 %.
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 15:15–18:15 | Radovan LIPUS | Řetízek, 23.5. se výuka nekoná v Řetízku! | paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Teorie a kritika divadelní tvorby (B.A.) (povinný předmět)