Vybrané kapitoly z teorie a praxe herního designu
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
300MVKHD | Z | 1 | 8S | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
-
Forma studia
prezenční
Předpoklady a další požadavky
-
Obsah kurzu
9.30 - 11.00 / M. Berlinger
11.30 - 13.00 / J. Švelch
14.00 - 15.30 / T. Krobová
16.00 - 17.30 / T. Oramus
MgA. Michal Berlinger
Making of Pilgrims
Na přednášce o nové české hře Pilgrims probereme celý její vývoj od začátku do konce a přiblížíme si, kde Amanita Design čerpali inspiraci, jak přistoupili k hernímu designu nebo jak vypadaly prototypy z raných fází vývoje.
Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
Indiana Jones na Václavském náměstí: Aktivistické počítačové hry v normalizačním Československu
Přednáška představí počátky kultury počítačových her v normalizačním Československu. Popíše, jakým způsobem se do ČSSR dostával herní hardware a software a jak se počítačoví nadšenci scházeli v počítačových klubech. Ukáže, že místní amatérští tvůrci v mnohém předjímali trendy v nezávislé a experimentální herní tvorbě. Představí také několik příkladů aktivistických protirežimních počítačových her z let 1988-1989.
Mgr. Tereza Krobová
Děvky, machové a buzny: jak počítačové hry (ne)podporují (genderové) stereotypy
Cílem přednášky je ukázat, jak mohou herní obsahy podobně jako jiné mediální formy reprodukovat stereotypy a vzorce. Ačkoli řeč bude i o etnicitě nebo národnosti, primárně tento přístup ukáže na příkladu genderové optiky, tedy reprezentace feminity, maskulinity nebo odlišných sexuálních identit. Součástí přednášky ale budou také ukázky z her, které dané vzorce naopak dekonstruují. Budou také představeny studie, které popisují různé strategie hráčů a hráček a genderový rozměr jejich vztahů s postavami, které ovládají.
MgA. Tomáš Oramus
Zvuk v počítačových hrách
Jak vytvořit zvukovou dramaturgii, když jako autor nevíte, co se stane v příštím okamžiku? Jak se dá v takové situaci pracovat se zvukem a čeho můžete dosáhnout? Zvuková dramaturgie her se od té filmové v mnoha ohledech liší, ale zároveň přináší nové možnosti a výzvy. Přednáška bude shrnutím základních poznatků doplněných o praktické herní ukázky toho nejlepšího co můžete ve hrách slyšet.
Doporučená nebo povinná literatura
-
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet bude udělan na základě 100% docházky
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Režie - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Režie - bakalář-1920-2ročník (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Režie - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr-1920_1ročník (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Produkce - magisterské studium (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr-1920_1ročník (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)