Writer’s Room 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
301WIR1 Z 4 2ST česky zimní

Garant předmětu

Vilém HAKL, Petr KOUBEK, Marek VAJCHR

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Vilém HAKL, Petr KOUBEK, Marek VAJCHR

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Absolventi/ky semináře se formou kolektivní tvorby synopse původního TV seriálu seznámí s typickými postupy moderovaného kolektivního psaní a vytvoří si dovednosti ke zvládání typických problémových situací.

Forma studia

prezenční, workshop

Předpoklady a další požadavky

Vnímavost a otevřenost vůči kolektivnímu duchu, v němž se tvůrčí síly mohou násobit jen při správném naladění. Ohleduplnost, solidarita. Jeden za všechny, všichni za jednoho.

Obsah kurzu

Systém kolektivní práce skupiny scenáristů/ek pod vedením showrunnera je v americkém kontextu zavedeným již i v domácím kontextu užívaným způsobem zejména v tzv. quality TV. Studenti/ky si osvojují tento způsob práce tím, že se v rámci moderované skupinové dílny podílejí na týmové spolupráci při vyvíjení televizního seriálu. Seznamují se průběžně s pracovní náplní jednotlivých týmových pozic, jejich účelnou hierarchií a kooperací. Osvojují si dovednost případně reagovat na typické problémové situace, k nimž ve formátu týmové tvorby dochází.

Doporučená nebo povinná literatura

ARONSON, Linda. Scénář pro 21. století. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014. 337, [7] s. ISBN 978-80-7331-314-2.

BRETT, Martin. The Difficult Men. Behind the Scenes of a Creative Revolution: From The Sopranos and The Wire to Mad Men and Breaking Bad. London: Penguin Books, 2014. ISBN 978-0143125693.

CARRIÈRE, Jean-Claude. Vyprávět příběh. Překlad Tereza Brdečková a Jiří Dědeček. Vyd. v ČR 2. Praha: Limonádový Joe, 2014. 200 s. ISBN 978-80-905624-2-4.

FADROVÁ, Stanislava a Alice JEDLIČKOVÁ (eds.). Intermediální poetika příběhu. Praha: Akropolis, 2011. ISBN 978-80-87481-56-1.

HITCHCOCK, Alfred a TRUFFAUT, François. Rozhovory Hitchcock - Truffaut. Praha: Čs. filmový ústav, 1987. 211 s.

KALLAS, Christina. Inside The Writers' Room: Conversations with American TV Writers. London: Red Globe Press, 2013. ISBN 978-1137338105.

MITTELL, Jason. Complex TV: The Poetics of Contemporary Television Storytelling. New York: NYU Press, 2015. ISBN 978-0814769607.

MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií: umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004. 735 s. Albatros Plus; 35. ISBN 80-00-01410-6.

Zajímavé postřehy lze nalézt i v některé z dvanácti epizod televizní talkshow: The Writers' Room. SundanceTV, 2013 – 2014

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní podíl na týmové spolupráci při vyvíjení televizního či webového seriálu a odevzdání zadaných dílčích úkolů k příslušným termínům.

Poznámka

Vzhledem k workshopové povaze modulu je účast omezena pro studenty KSD. Studenti bakalářského stupně KSD si modul můžou zapsat navíc k povinnému soustředění v Poněšicích, v tom případě ale kromě aktivní účasti také odevzdají navazující úkol, aby jim byl započten též modul. Studenti magisterského stupně KSD se můžou volitelně zapsat jako na standardní modul.

Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 233
Učebna 4 (FAMU)

(Lažanský palác)
HAKL V.
14:50–18:05
(paralelka 1)
V sudé týdny

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 14:50–18:05 Vilém HAKL Učebna 4 (FAMU)
Lažanský palác
V sudé týdny paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2021/2022:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů