Základní dramaturgické pojmy 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
301ZDP1 | Z | 1 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem semináře je přesvědčit studenty, že stavba dramatického díla a její prvky existují a jejich zkoumání je nejen možné, ale i užitečné a vzrušující.
Forma studia
Řízená diskuse, kreativní ověřování klasických i novějších pojmů.
Předpoklady a další požadavky
75% docházka,kreativita, nasazení.
Obsah kurzu
Metoda: komentované projekce ukázek z filmů mainstreamových, nezávislých i školních a jejich rozbory, dokazující, že klasické pojmy jako expozice, téma, charakter, konflikt, krize, peripetie, katastrofa atd. nemusí být jen školometskými zásuvkami pro fragmenty zkamenělých příběhů, ale že mohou odrážet imanentní vlastnosti dramatického díla, jeho tektoniky, organicky rostoucí struktury, hospodaření s časem a rytmem, že umožňují o podstatných rysech dramatického díla uvažovat a komunikovat nejen zpětně, ale i v procesu jeho vzniku.
Výběr témat: Aristoteles redivivus, Nezničitelný kánon - žánry, mainstream - (např. Matrix, Pán prstenů, Juno...), Složitější případy aneb Kde bychom to nečekali - (např. Fanny a Alexandr, Mrtvý muž...), Rozbory zajímavých školních i distribučních filmů z nové produkce. Příklady jsou každý rok obměňovány.
Doporučená nebo povinná literatura
-
Hodnoticí metody a kritéria
-
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje