Dramaturgie celovečerního filmu

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
302DRCF Z 2 32SS česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Absolvování semináře umožní posluchačům získat přímou zkušenost s dramaturgickým vývojem textu, rozvinout magisterský námět do podoby literárního scénáře a zpřesnit svoji představu o jeho filmovém zpracování. Zároveň si osvojí a prohloubí znalosti o typických a atypických formách dramatického vyprávění.

Forma studia

Seminář.

Předpoklady a další požadavky

-

Obsah kurzu

Seminář dramaturgie se věnuje vývoji magisterských námětů s cílem rozvinout a prohloubit praktické i teoretické znalosti posluchačů v oblasti dramaturgie a naratologie. Akcent je kladen na práci s textem a zkoumání konkrétních směrů, jak nejlépe rozvíjet jednotlivé příběhy. K tématům, kterých se dotkneme v kontextu praktického vývoje, doplníme v případě potřeby teorii.

Tematické okruhy

Vyplynou z praktické části. Můžeme se mj. dotknout následujících okruhů:

●Idea. Téma. Tón. Tematické pole. Centrální dramatický argument.

●Postavy - vývoj & charakteristika.

●Postavy - antagonista & protagonista / dual protagonist / group protagonist

●Story design - stavební prvky příběhu a jeho vnitřní dynamika.

●Story design - dramatické struktury (3-akt, 5-akt, 8-sekvencí, Hero’s Journey, mozaika, atp)

●Story design - krátký film, celovečerní scénář, mini-série.

Metodika

Seminář bude probíhat formou skupinového workshopu, kde se všichni podílejí na zpětné vazbě k námětům a diskuzi možných směrů vývoje textu. Tím je krom přímých podnětů získávána inspirace a zkušenost, kterou lze aplikovat na vlastní materiál. Cílem není hledat “jedinou správnou” podobu příběhu, ale podpořit tvůrčí proces a pomoci prozkoumat slepá místa

Doporučená nebo povinná literatura

YORKE, John. Into the woods : how stories work and why we tell them. London: Penguin, 2014. xvii, 309 stran :. ISBN 978-0-141-97810-9 ilustrace.

ARONSON, Linda. The 21st century screenplay : a comprehensive guide to writing tomorrow's films. First published. Crows Nest: Allen & Unwin, 2010. xix, 490 stran :. ISBN 978-1-7437-136-8

HORTON, Andrew. Writing the character-centered screenplay. Berkeley: University of California Press, 1999. 237 s. ISBN 0-5020-22165-6.

MCKEE, Robert. Story : substance, structure, style and the principles of screenwriting. 1st ed. New York: Harper Collins, c1997. 466 s. :. ISBN 978-0-06-039168-3 il. ; 24 cm.

WESTON, Judith. The film director's intuition : script analysis and rehearsal techniques. Studio City: Michael Wiese Productions, [2003] ©2003. xxiii, 364 stran. Dostupné na WWW: http://www.loc.gov/catdir/toc/ecip044/2003011909.html. ISBN 978-0-94118-878-4

Hodnoticí metody a kritéria

100% účast, praktická příprava a aktivita na semináři.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů