Dramaturgie celovečerního filmu
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
302DRCF | Z | 2 | 32SS | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Absolvování semináře umožní posluchačům získat přímou zkušenost s dramaturgickým vývojem textu, rozvinout magisterský námět do podoby literárního scénáře a zpřesnit svoji představu o jeho filmovém zpracování. Zároveň si osvojí a prohloubí znalosti o typických a atypických formách dramatického vyprávění.
Forma studia
Seminář.
Předpoklady a další požadavky
-
Obsah kurzu
Seminář dramaturgie se věnuje vývoji magisterských námětů s cílem rozvinout a prohloubit praktické i teoretické znalosti posluchačů v oblasti dramaturgie a naratologie. Akcent je kladen na práci s textem a zkoumání konkrétních směrů, jak nejlépe rozvíjet jednotlivé příběhy. K tématům, kterých se dotkneme v kontextu praktického vývoje, doplníme v případě potřeby teorii.
Tematické okruhy
Vyplynou z praktické části. Můžeme se mj. dotknout následujících okruhů:
●Idea. Téma. Tón. Tematické pole. Centrální dramatický argument.
●Postavy - vývoj & charakteristika.
●Postavy - antagonista & protagonista / dual protagonist / group protagonist
●Story design - stavební prvky příběhu a jeho vnitřní dynamika.
●Story design - dramatické struktury (3-akt, 5-akt, 8-sekvencí, Hero’s Journey, mozaika, atp)
●Story design - krátký film, celovečerní scénář, mini-série.
Metodika
Seminář bude probíhat formou skupinového workshopu, kde se všichni podílejí na zpětné vazbě k námětům a diskuzi možných směrů vývoje textu. Tím je krom přímých podnětů získávána inspirace a zkušenost, kterou lze aplikovat na vlastní materiál. Cílem není hledat “jedinou správnou” podobu příběhu, ale podpořit tvůrčí proces a pomoci prozkoumat slepá místa
Doporučená nebo povinná literatura
YORKE, John. Into the woods : how stories work and why we tell them. London: Penguin, 2014. xvii, 309 stran :. ISBN 978-0-141-97810-9 ilustrace.
ARONSON, Linda. The 21st century screenplay : a comprehensive guide to writing tomorrow's films. First published. Crows Nest: Allen & Unwin, 2010. xix, 490 stran :. ISBN 978-1-7437-136-8
HORTON, Andrew. Writing the character-centered screenplay. Berkeley: University of California Press, 1999. 237 s. ISBN 0-5020-22165-6.
MCKEE, Robert. Story : substance, structure, style and the principles of screenwriting. 1st ed. New York: Harper Collins, c1997. 466 s. :. ISBN 978-0-06-039168-3 il. ; 24 cm.
WESTON, Judith. The film director's intuition : script analysis and rehearsal techniques. Studio City: Michael Wiese Productions, [2003] ©2003. xxiii, 364 stran. Dostupné na WWW: http://www.loc.gov/catdir/toc/ecip044/2003011909.html. ISBN 978-0-94118-878-4
Hodnoticí metody a kritéria
100% účast, praktická příprava a aktivita na semináři.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Filmová režie - magistr (povinný předmět)