Realizace absolventského filmu
Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
302RMF | Z | 19 | česky | zimní i letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Jasmina BLAŽEVIČ, Marek BOUDA, Saša GEDEON, David JAŘAB, Pavel MAREK, Petr MAREK, Bohdan SLÁMA
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Prokázání schopnosti režie závěrečným absolventským filmem
Forma studia
veřejná projekce
obhajoba
hodnocení
Předpoklady a další požadavky
splněné všechny předepsané zkoušky a zápočty za první i druhý ročník Magisterského studia
Obsah kurzu
Závěrečné praktické cvičení, kterým student absolvuje magisterské studium a předkládá hotové dílo ke státním zkouškám.
Termín a způsob klasifikace: státní závěrečná zkouška
Termín odevzdání scénáře: 1. březen
Termín realizace: duben - řijen
Technologie natáčení: 35mm, kontaktní zvuk nebo postsynchron, event. kombinace
Čistá metráž / stopáž: 30 minut (cca 860 m)
Počet natáčecích dní: 14 dnů
Ateliér
Materiál: 3.294m, negativ 35mm barva, denní práce
Zvukový materiál: mg 35 mm pro výsledný přepis cca 1000 m; 5x 60´ DAT (nebo ekvivalent úzký pásek); 4ks zapisovatelné CD; 1ks SVHS
Obrazová technika: zvuková kamera 35 mm, MOVIECAM, světla velká
Zvuková technika: DAT Fostex PD 4, nebo Nagra IV S
Střih: 50 frekvencí AVID; synchronizace 3hod střižna 35mm
Zvuková postprodukce: 5 frek. postsynchronů; 2 frekvence přepis hudby; 1 frekvence ruchy archivní; 4 hodiny synchron. ruchy mimo Studio; 2 frek. přepisu postsynchronů nebo kontaktů; 6 frekvencí digitální zv. střižna; 4 frekvence mix digitální míchací pracoviště; přepis mixu na 35mm mg
Přepisy: denní práce - VHS a serviska na S-VHS s TC; přepis dvoupásu 35mm na VHS
Archivace: dle uzavřených koprodukčních smluv a Archivačního řádu, VHS, DVD - videotéka FAMU
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura:
(knihy jsou vesměs k dispozici v knihovně FAMU)
A. Wajda: Moje filmy
J. Plazewski: Filmová řeč
J. Kučera: Střihová skladba ve filmu a v televizi
J. Kališ: Problematika filmových dramatických forem I, II
E. Lindgren: Filmové umění
A. Garel, F. Porcile : Hudba a film
S. Ulver: Západní filmová avantgarda
M. Drvota: Základní složky filmu
F. Fellini: Dělat film
Rozhovory Hitchcock ? Truffaut
M. Ciment: Loseyho kniha
J. Monaco: Nová vlna
R. Lukavský: Stanislavského metoda herecké práce; Být nebo nebýt
M. Čechov: O herecké technice
R. Bresson: Poznámky o kinematografu
P. Brook: Prázdný prostor; Pohyblivý prostor
A. Bazin: Co je to film?
Film je umění (sborník statí)
W. Kerr: Jak nepsat hru
Aristotelés: Poetika
I. Bergman: Obrázky
J. Vostrý: Režie je umění; O hercích a herectví
J.. C. Carriere: Vyprávět příběh
S.M. Ejzenštejn: Umenie mizanscény I, II
D. J. Novotný: Chcete psát scénář?
J. Valušiak: Střihovou skladbou k n-té dimenzi
L. V. Kulešov: Základy filmové režie
J. Císař: Základy dramaturgie
F. Daniel ? M.V. Kratochvíl: Cesta za příběhy
M. Rabiger: Directing
M. Mathausová: 12 pádů scenáristiky
J. Monaco: How to Read a Film
D. Arijon: Grammer of the Film Language
K.Thompsonová a D. Bordwell: Dějiny filmu
Hodnoticí metody a kritéria
Na udělení a splnění zápočtu je posuzováno :
umělecká kvalita absolventského filmu s přihlédnutím na proces tvorby ve všech realizačních fázích - námět, scénář, technický scénář atd.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Režie - magistr_1920_1ročník (povinný předmět)