Seminář režijního myšlení 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
302SRM1 | Z | 2 | 2ST | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student se naučí uvažovat o vizuálních aspektech filmového vyprávění.
Student se orientuje v pojmech jako je storyboard a moodboard a rozumí jejich významu
Student si osvojí uvažování o významu a roli prostoru ve filmové režii
Forma studia
semináře
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Seminář se zaměřuje na práci s filmovým jazykem. Jeho cílem je překonání literární a dramaturgické tendence,
které se věnuje většina času náplně režijních dílen a směřuje k praktičtějším otázkám oboru, jako vedení námětu
praktického cvičení k režijní explikaci, technickému scénáři a filmovým vizuálům. Dál se zaměřuje na hledání
režijního klíče a pojetí vybrané látky. Obsah semináře je rozvíjen při projekcích KR, na kterých se představují díla
výrazných filmových autorů současnosti.
Seminář 1 se soustředí na proces vizualizace AV díla: Námět a literární scénář, práce s prostorem, role prostoru,
technický scénář a storyboard, rozzáběrování scén, subjektivní a objektivní perspektiva, základní optika vyprávění
- kdo se dívá a proč.
Doporučená nebo povinná literatura
BACHELARD, Gaston. Poetika prostoru. Praha: Malvern, 2009. ISBN 978-80-86702-61-2.
BACHELARD, Gaston. Poetika snění. Praha: Malvern, 2010. ISBN 978-80-86702-71-1.
KATZ, Steven D. Film directing shot by shot: visualizing from concept to screen. Studio City, CA: Michael Wiese
Productions in conjunction with Focal Press, c1991. ISBN 0941188108.
SHERMAN, Eric. Directing the film: film directors on their art. Los Angeles: Acrobat Books, 1976. ISBN 0918226155.
ROY, Rajendra, Anke LEWEKE, Thomas ARSLAN, et al. The Berlin school: films from the Berliner schule. New
York: The Museum of Modern Art, [2013]. ISBN 9780870708749.
DE LUCA, Tiago a Nuno Barradas JORGE. Slow cinema. Edinburgh: Edinburgh University Press, [2016]. Traditions
in world cinema.
COOK, Roger F., Lutz KOEPNIK, Kristin KOPP a Brad PRAGER, ed. Berlin School Glossary: An ABC of the New
Wave in German Cinema. Intellect, October 15, 2013. ISBN 978-1841505763
TUPITSYN, Masha. Picture Cycle. Semiotext(e), 2019. ISBN 978-1635901047
TUPITSYN, Masha. Laconia: 1,200 Tweets on Film. John Hunt Publishing, 2011. ISBN 1846946085.
COUSINS, Mark. The Story of Looking. Canongate Books, 2017. ISBN 1782119116.
GREEN, Eugène. Poétique du cinématographe. Actes Sud, 2009. ISBN 2742785450.
Hodnoticí metody a kritéria
Student předkládá režijní explikaci spolu s vizuálem či moodboardem, na jejichž podkladě nachází a rozvíjí své
režijní pojetí, koncepci a stylizaci látky u praktických cvičení. Svou koncepci dál rozvíjí například při kamerových
zkouškách a práci na technickém scénáři nebo storyboardu. Cílem je, aby ještě před samotným natáčením měl
vyjasněný koncept mizanscény.
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 09:50–13:05 | Václav KADRNKA | Seminární místnost KR 239 Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Režie - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Režie - bakalář-1920-2ročník (povinný předmět)
- Režie - bakalář_2021 (povinný předmět)