Seminář režijního myšlení 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
302SRM1 Z 2 2ST česky letní

Garant předmětu

Václav KADRNKA

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Václav KADRNKA

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Student se naučí uvažovat o vizuálních aspektech filmového vyprávění.

Student se orientuje v pojmech jako je storyboard a moodboard a rozumí jejich významu

Student si osvojí uvažování o významu a roli prostoru ve filmové režii

Forma studia

semináře

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Obsah kurzu

Seminář se zaměřuje na práci s filmovým jazykem. Jeho cílem je překonání literární a dramaturgické tendence,

které se věnuje většina času náplně režijních dílen a směřuje k praktičtějším otázkám oboru, jako vedení námětu

praktického cvičení k režijní explikaci, technickému scénáři a filmovým vizuálům. Dál se zaměřuje na hledání

režijního klíče a pojetí vybrané látky. Obsah semináře je rozvíjen při projekcích KR, na kterých se představují díla

výrazných filmových autorů současnosti.

Seminář 1 se soustředí na proces vizualizace AV díla: Námět a literární scénář, práce s prostorem, role prostoru,

technický scénář a storyboard, rozzáběrování scén, subjektivní a objektivní perspektiva, základní optika vyprávění

Doporučená nebo povinná literatura

BACHELARD, Gaston. Poetika prostoru. Praha: Malvern, 2009. ISBN 978-80-86702-61-2.

BACHELARD, Gaston. Poetika snění. Praha: Malvern, 2010. ISBN 978-80-86702-71-1.

KATZ, Steven D. Film directing shot by shot: visualizing from concept to screen. Studio City, CA: Michael Wiese

Productions in conjunction with Focal Press, c1991. ISBN 0941188108.

SHERMAN, Eric. Directing the film: film directors on their art. Los Angeles: Acrobat Books, 1976. ISBN 0918226155.

ROY, Rajendra, Anke LEWEKE, Thomas ARSLAN, et al. The Berlin school: films from the Berliner schule. New

York: The Museum of Modern Art, [2013]. ISBN 9780870708749.

DE LUCA, Tiago a Nuno Barradas JORGE. Slow cinema. Edinburgh: Edinburgh University Press, [2016]. Traditions

in world cinema.

COOK, Roger F., Lutz KOEPNIK, Kristin KOPP a Brad PRAGER, ed. Berlin School Glossary: An ABC of the New

Wave in German Cinema. Intellect, October 15, 2013. ISBN 978-1841505763

TUPITSYN, Masha. Picture Cycle. Semiotext(e), 2019. ISBN 978-1635901047

TUPITSYN, Masha. Laconia: 1,200 Tweets on Film. John Hunt Publishing, 2011. ISBN 1846946085.

COUSINS, Mark. The Story of Looking. Canongate Books, 2017. ISBN 1782119116.

GREEN, Eugène. Poétique du cinématographe. Actes Sud, 2009. ISBN 2742785450.

Hodnoticí metody a kritéria

Student předkládá režijní explikaci spolu s vizuálem či moodboardem, na jejichž podkladě nachází a rozvíjí své

režijní pojetí, koncepci a stylizaci látky u praktických cvičení. Svou koncepci dál rozvíjí například při kamerových

zkouškách a práci na technickém scénáři nebo storyboardu. Cílem je, aby ještě před samotným natáčením měl

vyjasněný koncept mizanscény.

Poznámka

-

Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2021/2022:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 239
Seminární místnost KR 239

(Lažanský palác)
KADRNKA V.
09:50–13:05
LICHÝ TÝDEN

(přednášková par. 1)
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 09:50–13:05 Václav KADRNKA Seminární místnost KR 239
Lažanský palác
přednášková par. 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů