Intuitivní moudrost a rozvoj kreativity

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
303MIMRK Z 1 10SS česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

-Student se učí pojmenovat, v jaké fázi kreativního procesu se nachází a s jakým úskalím, problémem se potýká

-Student se naučí řešit problém kreativním způsobem skrze praktická cvičení vycházející z meditace, procesové práce a intuice

-Student bude mít možnost najít řešení problému tzv. cestou nejmenšího odporu

-Student se učí sebereflexi, komunikaci problému a spolupráci v týmu

Forma studia

Modulová výuka KDT

Přednášející/Lecturer: MgA. Pavla Rút Sobotová

Termíny a místo konání/Date and time: 20-21. 5. 2022 – pátek 10:30-13:30h, sobota presenční setkání 10:30-13:30h a 14-16:30h, Číčovice

Podmínky atestace/Assignement: zá/1 – 100% účast a aktivita na semináři, splnění zadaného úkolu

Kapacita/Capacity: maximum 8 studentů

Volitelný pro/Optional for: FAMU

Jazyk výuky/Language of teaching: česky

Předpoklady a další požadavky

žádné

Obsah kurzu

RELAXOVAT, SNÍT A TVOŘIT aneb Intuitivní moudrost a rozvoj kreativity

V určité míře má každý život, každý projekt svou vlastní duši. Náš prvotní impulz vyvěrá často z touhy, energie, která touží něco stvořit. Když se pohybujeme správným směrem, věci vlastně neděláme, spíše plyneme s projektem, tato prvotní energie podpoří růst našeho projektu, snu, filmu, který chceme, aby byl tvořen. Kreativní proces je možností, jak se potkat se svým snovým já nechat se vést spíše, nechat, aby skrze nás byl projekt stvořen spíše, než že realitu manipulujeme a ohýbáme tím správným směrem, jak si myslíme, že by měla být. Pokud se naučíme dávat prostor vlastní kreativitě a procesu tvoření, pak chápeme, že tvůrčí proces má své fáze, a tak nemusí dojít k tvůrčímu zamrznutí, blokování, zacyklení.

Procesová práce, která využívá intuitivní moudrost, hledá odpovědi v práci s tělem spíše než v myšlení. Pak hledáme odpovědi na otázky, které můžeme mít během kreativního procesu z cítění, vnímání, spíše než myšlení. Když se naučíme vnímat signály těla, můžeme je zhodnotit při jakémkoli projektu tvoříme.

Užitečné techniky procesové práce, meditace, snění v bdělém stavu, práce s tělem nás mohou podpořit při tvorbě scénáře, natáčení, stříhání, při spolupráci nebo řešení konfliktů v realizačním týmu.

Studenti mohou na svých problémech, se kterými se potýkají během tvorby, naučit možnost hledání řešení skrze procesovou práci. Studenti pojmenují své problémy při tvorbě filmu (např. stagnace projektu, cyklení v úvahách), společně budeme hledat odpověď a řešení skrze práci se snovým tělem. Výstupem bude text 1 normostrana jako reflexe procesové práce, tedy pojmenování problému, fáze hledání řešení a nalezení odpovědi.

Jednotlivé bloky:

1.pátek 20. 5. 2022 10:30-13:30h online – Teorie techniky podle procesové práce, kreativita a intuitivní moudrost

2.sobota 21. 5. 2022 10:30-13:30 a 14-16:30 presenčně – Praktická cvičení

Doporučená nebo povinná literatura

Mindell, Arnold. Psychologie životní cesty spjatá se zemí a jejími rytmy: uvědomění si cesty: učení dona Juana, Richarda Feynmana a Lao-c'. Vyd. 1. Brno: Emitos ve spolupráci s Nakladatelstvím Tomáše Janečka, 2009. 278 s. ISBN 978-80-87171-11-0.

Lynch, David. Velká ryba: meditace, vědomí a kreativita. 1. vyd. v českém jazyce. Praha: Dokořán, 2007. 155 s. ISBN 978-80-7363-139-0.

Rothová, Gabrielle. Souvislosti. Vlákna intuitivní moudrosti. Maitrea. 2016. 182 s. ISBN 978-80-7500-224-2

Osho. Kreativita, tvorivé sily v našom vnútri. Eastone books, 2018. 184 s. ISBN 978-80-8109-334-0

Hodnoticí metody a kritéria

zá/1 – 100% účast a aktivita na semináři, splnění zadaného úkolu – reflexe

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů