Seminář kameramanské tvorby 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304SK3 | Z | 1 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
rozvíjení znalostí z prvého ročníku
Forma studia
rozvíjení témat probíraných v 1.ročníku, formou dialogu s ukázkami. Hlavním obsahem je příprava a realizace oborového cvičení Metro.
Předpoklady a další požadavky
absolvování prvého ročníku
Obsah kurzu
Popis předmětu
Teoretická část navazuje a rozvíjí tematiky probírané na semináři FILMOVÝ OBRAZ z prvého ročníku. Rozšiřuje a prohlubuje dosavadní znalosti atributů tvorby filmového obrazu v oblasti kompozice obrazu, osvětlování, obrazové a střihové skladby obrazu, exponometrie, dynamiky obrazu, stylového řešení filmového obrazu. V obecnější rovině pak tvorbu technického scénáře či využití technických prostředků používaných pro tvorbu filmového obrazu. Součástí semináře jsou i ukázky různých stylů obrazových řešení s využitím promítaných filmů v oboru dokumentární i inscenované, hrané kinematografie. Důležitou součástí semináře jsou rozbory filmových prací formou ústní i písemnou. Dále jsou rozebírány praktické práce samotných posluchačů i konzultační činnost na náměty posluchačů nad problémy, které řeší při jiných praktických cvičeních.
Úkoly
Seminární výuka je zaměřena i na konzultace, přípravu a realizaci klauzurní praktické filmové práce METRO, kterou posluchači realizují samostatně jako oborové cvičení. Náročná profesní technická realizace i nutnost kompletní samostatné autorské práce klade na posluchače vysoké požadavky a ověřuje všechny dosud nabyté znalosti z tvorby filmového obrazu i schopnosti filmové univerzality v oblasti filmové tvorby.
Obsah jednotlivých seminářů nelze definovat exaktně, záleží na momentální potřebě a zájmu posluchačů, které vyplývají z jejich otázek a konzultací k danému či jinému profesnímu tématu či cvičení. Hlavně se jedná o konzultace ke cvičením MALÁ ETUDA a VELKÁ HRANÁ ETUDA
Obsah seminářů
?Seznámení s obsahem semináře. Vysvětlení cíle cvičení METRO. Zadání a příprava scénářů na toto oborové cvičení. Zadání exposiční zkoušky filmového materiálu. Diskuse k tématu i k jiným profesním problémům.
?Práce na scénářích METRO. Obrazový styl, rozbory stylů filmového obrazu na základě videoprojekce
?Projekce a konzultace oborových cvičení posluchačů z prvého ročníku. Vyhodnocení kamerové a exposiční zkoušky. Diskuse k tématu i k jiným profesním problémům.
?Konzultace scénářů METRO. Obrazový styl, rozbory stylů filmového obrazu na základě videoprojekce. Projekce a konzultace oborových cvičení posluchačů z prvého ročníku. Diskuse k tématu i k jiným profesním problémům.
?Konzultace scénářů METRO. Rozbory stylů filmového obrazu na základě videoprojekce. Projekce a konzultace oborových cvičení posluchačů z prvého ročníku. Diskuse k tématu i k jiným profesním problémům
?Konzultace scénářů METRO. Obraz v hraném a dokumentárním filmu ve vztahu k námětu. Stylová jednota obrazového řešení, ukázky VHS.Diskuse k tématu i k jiným profesním problémům
?Projekce a konzultace event. denních prací METRO, event. ještě konzultace scénářů. Styly obrazového řešení, promítání VHS. Diskuse k tématu i k jiným profesním problémům
?Styly obrazového řešení filmů s rozbory ukázek. Nestandardní frekvence snímání, ostrost a neostrost jako stylové řešení. Styly obrazového řešení, promítání VHS, diskuse k tématu i k jiným profesním problémům
?Projekce a konzultace. denních prací METRO. Promítnutí filmové či TV ukázky
k písemnému rozboru, který je zadán do dalšího semináře. Diskuse k tématu i
k jiným profesním problémům
?Projekce a konzultace denních prací METRO. Stylové řešení filmového obrazu na základě projekce filmové práce dodané posluchači. Diskuse k tématu i k jiným profesním problémům
?Projekce a konzultace denních prací METRO. Subjektivní a objektivní kamera ve
vztahu k hranému a dokumentárnímu filmu. Diskuse k tématu i k jiným profesním
problémům
?Projekce a konzultace event. denních prací či hrubého sestřihu cvičení METRO.
Konzultace nad jinými oborovými či společnými cvičeními. Diskuse k tématu i
k jiným profesním problémům
?Projekce a konzultace event. denních prací či hrubého sestřihu cvičení METRO.
Diskuse k tématu i k jiným profesním problémům
Doporučená nebo povinná literatura
Cinematographer manual
Američan Cinematographer
Film a filmová technika - SNTL 1974
J. Kališ: Filmové dramatické formy II
K. Fuxjager: Vztah mezi filmovým žánrem a jeho obrazovým řešením - dipl. práce 1999
Hodnoticí metody a kritéria
účast, aktivita při přípravě filmového cvičení, dodržování termínů v přípravě i realizaci cvičení.
Poznámka
výuka hybridně
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 14:00–15:35 | Marek JÍCHA | Sborovna KK Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scénografie - film a televize (M.A.) (povinně volitelný předmět)
- Scénografie - Filmová scénografie (M.A.) (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)