Analýza internetového videoobsahu a jeho publika 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305AIV1 | Z | 2 | 12S | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Po prvním semestru získá absolvent předmětu teoretické znalosti o tom, jak se v dnešním audiovizuálním světě pracuje s daty, a to na úrovni vývoje, vzniku a distribuce audiovizuálního díla. Dozví se, jaké se používají sociologické výzkumné metody, ale i metody moderní webové analytiky nebo umělé inteligence. Nabyté znalosti jsou uplatnitelné jak pro produkci u internetových televizí, tak pro jakoukoliv produkci u tradičních médií. Na první semestr navazuje praktická část, kde si studenti vyzkouší uplatnění nabytých znalostí na vlastních projektech.
Forma studia
seminář
Předpoklady a další požadavky
---
Obsah kurzu
Praktický dvousemestrální kurz se zaměřuje na stále častěji zmiňované využívání dat v audiovizuální tvorbě. V době, kdy trhu vládnou firmy typu Netflix, který je vysokou mírou využití dat pověstný, se i ostatní producenti obsahu musí rychle přizpůsobovat dynamicky se měnícímu prostředí a novým nárokům diváka. Kromě intuice a vlastní zkušenosti producentů obsahu tak hraje nezastupitelnou roli právě analýza dat.
Kurz kombinuje studenty FAMU a Katedry sociologie FFUK.
Tematická osnova
a.Úvod do předmětu – Proč je důležité znát chování uživatele/diváka? Kolik a jaká data se v současnosti sbírají o uživatelích? V čem nám data pomáhají a na co jsou naopak krátká?
b.CASE STUDIES: Vznik MALL.TV, KVIFF.TV a CZECHTEAM.TV, jako platforem založených na datech
c.Využití sociologických dat v audiovizi
d.Využití online dat v audiovizi
e.Životní cyklus jednoho pořadu – Vznik, průběžné vyhodnocování, pokračování/zánik
f.Vyhodnocování marketingových aktivit.
Doporučená nebo povinná literatura
●KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2964-7.
●BULYGO, Zach. How Netflix Uses Analytics To Select Movies, Create Content, and Make Multimillion Dollar Decisions. Neilpatel [online]. [cit. 2019-09-16]. Dostupné z: https://neilpatel.com/blog/how-netflix-uses-analytics/
●WERNICKE, Sebastian. How to use data to make a hit TV show. In: TED: Ideas worth spreading [online]. Cambridge, červen 2015 [cit. 2019-09-16]. Dostupné z: https://www.ted.com/talks/sebastian_wernicke_how_to_use_data_to_make_a_hit_tv_show
●http://www.netmonitor.cz/verejne-vystupy
Hodnoticí metody a kritéria
•Docházka (alespoň 4 přednášky)
•Aktivní účast na hodinách, tj. zapojování se do debaty
•Závěrečný test
Poznámka
---
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 15:40–18:05 | Jakub ŠILER | Učebna KP 334 (FAMU) Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - magisterské studium (povinný předmět)