Mediální management 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305MM2 | ZK | 3 | 14PS | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Studenti získají historický přehled vývoje českých médií v evropském kontextu, s důrazem na dnešní možnosti, způsoby řízení – rozdíly mezi médii státními, veřejné služby, komerčními, komunitními
Vyzkouší si stavbu schématu komerční televize, finanční ohodnocení jednotlivých vysílacích oken
Forma studia
přednáška
Předpoklady a další požadavky
Obsah kurzu
Navážeme na znalosti z Mediální management I., prostudujeme blíže jednotlivé typy médií, včetně jejich historického vývoje
1.Úvod do předmětu, vymezení jednotlivých mediatypů
2.Vznik knihtisku a jeho vliv na vzdělanost. Vznik prvních nepravidelných tiskovin, první inzeráty, první periodika, první bulváry
3.Od nejstaršího českého periodika – Pražské poštovské noviny 1719 – do konce WW2
4.Tisk od roku 1945 do 1989, změny vzniklé po listopadu 89, proměna vlastnických struktur.
5.Současnost – majitelé největších vydavatelství, jejich tituly, organizační struktury řízení
6.Vhodnost jednotlivých titulů pro spolupráci s producentem/ostatními médii
7.Historie rozhlasového vysílání – počátky v 19. století, pravidelná vysílání v ČR a Evropě – 20. leta 20. století.
8.Současnost rozhlasového trhu, způsob řízení v rádiích
9.Hudební formáty – od CHR přes AC k Oldies. Práce hudebního dramaturga.
10.Nová média, zpravodajské weby, VoD. Vývoj zpoplatňování obsahu, možnosti a budoucnost.
11.Vznik privátních TV v Evropě, v ČR
12.Tvorba TV schématu, rozdíly mezi veřejnou službou a privátem. Pro úspěch komerční TV – důležitost horizontálního schématu, přesného dodržování. Pestrost = zakázané slovo ....
Doporučená nebo povinná literatura
Meadir.cz
mediaguru.cz
unievydavatelu.cz
spir.cz
radioprojekt.cz
ato.cz
Mediasetbox.cz/data/_text/000038/od-gutenberga-k-internetu.pdf
VEČEŘA, Pavel. Úvod do dějin tištěných médií. Praha: Grada Publishing, 2015. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-4178-9.
Hodnoticí metody a kritéria
Závěrečný test prověřující znalosti z Mediální management I. a II.
Student si vybere jedno z probíraných témat, zpracuje ve formě prezentace, se kterou seznámí spolužáky.
Povinná docházka 75 %.
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 09:50–13:05 | Kateřina FRIČOVÁ | Učebna KP 334 (FAMU) Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - magisterské studium (povinný předmět)