Kresba 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307KR1 | Z | 3 | 24DS | anglicky, česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student ovládá základy kresby.
Forma studia
dílny
Předpoklady a další požadavky
-
Obsah kurzu
Předmět je koncipován jako ovládnutí a zdokonalení základního vyjadřovacího prostředku vizuálních umělců. Kresba je v oblasti fotografie pojímána jako základní psychomotorická dovednost přepisu 3D reality bez použití fotoaparátu, kterou posluchač využívá v širokém spektru použití od rychlé poznámky, přes koncepci kompozice, k retušovacím dovednostem a k doplnění technického obrazu autorským vstupem, až po vytváření unikátních artefaktů.
Harmonogram
01 – praktická výuka – studijní kresba zátiší – zjištění zkušeností a dovedností posluchačů – feedback, konzultace
02 – zásady studijní kresby – linie vs světlo – srovnání s fotografií
03-06 – rozvíjení studijní kresby zátiší různými základními technikami – tužka, uhel, pero a tuš – srovnání zkušeností, výhod a vhodnosti pro jednotlivé záměry
07, 08– doplnění dovedností formou různých krátkých cvičení – pohybová kresba, poznámková kresba, kresba z paměti, automatická kresba
09 – základy technického kreslení – využití v kompozici a koncepci výstavních projektů
10 – základy technického kreslení – axonometrie vs perspektiva
11 – studijní kresba zátiší s využitím nabytých znalostí – volná kresebná technika
12 – společná prezentace všech prací – hodnocení
Doporučená nebo povinná literatura
Teissig, Karel. Kresba. Praha: Aventinum, 2010.
Kubíček, Jánuš and Jiří Hlušička. Jánuš Kubíček: Kresba a Grafika. Brno: Fotep, 2012.
Kazlepka, Zdeněk, and Martin Zlatohlávek. Rozmanitosti kresby: italska kresba vrcholného a pozdního baroku v českých a moravských veřejných sbírkách. Brno : [Praha]: Moravská galerie v Brně ; Katolická teologická fakulta Univerzity Karlovy, 2016.
Antonovič, Vladan, Roman Prahl, and Akademie Výtvarných Umění (Prag). Posedlost kresbou: počátky Akademie umění v Praze, 1800-1835 . Praha: Divus, 1998.
Gombrich, Ernst Hans. Umění a iluze: Studie o psychologii obrazového znázorňování. Praha, Argo 2019.
Parramón, José María. Jak kreslit: historické pozadí, materiály a pomůcky, techniky a postupy, teorie a praxe umění kresby. Překlad Magdalena Pechová. České vyd. 2. Praha: Jan Vašut, 1998.
Civardi, Giovanni. Perspektiva: jak zobrazovat objemy a tvary. První české vydání. Praha: Svojtka & Co., 2014. Staněk, Milan a Linc, Rudolf. Technika figurální kresby. 2. vyd., V Idea servis 1. vyd. Praha: Idea servis, 2002.
Hodnoticí metody a kritéria
Předmět vyžaduje aktivní účast v hodinách a průběžné plnění domácích úkolů. Předmět je zakončen zkouškou, která má formu společné prezentace všech prací, které v předmětu vznikly.
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 12:20–13:55 | Štěpánka ŠIMLOVÁ | Tržiště -at. postkoncept Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12) |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Fotografie CZ - bakalář_2022 (povinně volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář-1920-1ročník (povinně volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr_2021 (povinně volitelný předmět)
- Fotografie EN - bakalář-1920 (povinně volitelný předmět)
- Fotografie EN - bakalář - 2022 (povinně volitelný předmět)
- Fotografie EN - magistr-1920 (povinně volitelný předmět)
- Fotografie EN - magistr - 2022 (povinně volitelný předmět)