Příprava na technickou část SZZ
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307PTC | Z | 1 | 10SS | česky |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Posluchač kromě nenásilné přípravy a zopakování si nabytých vědomostí, získá analytické a syntetické zkušenosti s aplikací praktických zkušeností a možností jejich dalšího uplatnění.
Forma studia
prezenční
Předpoklady a další požadavky
Absolvování předmětů Techniky fotografie 1-3, Optické základy fotografie 1-2, Chemické základy fotografie 1-2
Obsah kurzu
Obsah předmětu:
-připravit kreativní formou posluchače na okruhy otázek, které jsou součástí SZZ, které se týkají technických aspektů fotografie
-zopakovat a zhodnotit poznatky, které studenti načerpali v této oblasti během studia
-vytvořit prostor pro sdílení poznatků a inovativních přístupů z individuálních projektů
-inovace vyhodnotit a načrtnout další možné využití
Hlavní témata
Výuka proběhne formou rozšířeného semináře, dle časových, prostorových a rozvrhových možností minimálně 3 x, maximálně 5x za semestr:
- – 4./
A) Fotografie architektury – exteriér
B) Fotografie architektury – interiér
C) Krajinářská fotografie
5- 8/
D) Dokumentární a reportážní fotografie
E) Studiová portrétní fotografie a autoportrét
F) Studiová fotografie předmětů a zátiší
G) Portrétní či skupinová fotografie mimo ateliér
10-11/
H) Historické techniky, jejich technologie a význam pro současnou fotografii.
12/
H) Reklamní a módní fotografie ve spojení s grafikou
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná:
White, Alex W.: The Elements of Graphic Design, Allworth Press, 2012
Rudolf Kingslake, Lenses in Phtotography; the Practical Guide to Optics for Photography, Creative Media Partners, LLC, 2021
Al Judge, Mastering Aperture, ShutterSpeed, ISO and Exposure: How they interact and Affect Each Other, CreateSpace Independent Publishing Platform, 2013
Robert A. Crone, A History of Color: The Evolution of Theories of Light and Color, Kluwe Academic Publisher, 2012
Tom Ashe, Color management and Quality Output (part of : The Digital Imaging Masters), Focal Press 2014
Curley Marshall: Mastering Light: Classic Techniques for Expressive Portrait Photography, Amherst Media, 2017
Hunter Fil, Biver Steven, Fugua Paul: Light Science & Magic: An Introduction to Photographic Lighting, Routledge, 2015
Doporučená:
Collective: Experimental Photography: A Handbook of Techniques, Themes and Hudson, 2014
Christopher James: The Book of Alternative Photographic Processes 1st Edition, Cengage Delmar Learning, 2012
Wicks Brady: Alternative Photographic Processes: Crafting Handmade Images (Alternative Process Photography)
Focal Press, 2015
Blacklow Laura: New Dimensions in Photo Processes, Routledge, 2018
Hirsch Robert: Photographic Possibilities: The Expressive Use of Concepts, Ideas, Materials, and Processes, Routledge 2017
Salvaggio Nanette L.: Basic Photographic Materials and Processes, Taylor and Francis, 2019
Johnson G. L., Parsons J. H. :Photographic Optics and Colour Photography, Legare Street Press, 2021
Rubinstein Daniel: Fragmentation of the Photographic Image in the Digital Age, Taylor & Francis Ltd, 2021
Christopher James, The book of alternative photographic processes(Clifton Park, NY: Delmar Cengage Learning, 2009), 2nd edition.
John Barnier, Coming into Focus: a step-by-step guide to alternative photographic printing processes (San Francisco, CA: Chronicle Press, 2000).
David Scopick, The Gum Bichromate Book: non-silver methods for photographic printmaking. 2nd ed. (Boston, Mass.; London : Focal Press, 1991).
Bea Nettles, Breaking the Rules: A Photo Media Cookbook, 3rd edition (Urbana, Illinois: Inky Press Productions, 1992). Includes recipes for Cyanotype, Van Dyke Brown Printing, Gum Bichromate and others.
Mike Ware, Cyanotype : the history, science and art of photographic printing in Prussian blue (London : Science Museum ; Bradford [England] : National Museum of Photography, Film & Television, 1999).
Lyle Rexer, Photography’s Antiquarian Avant-Garde: the new wave in old processes (New York: Harry N. Abrams, 2002).
Jan Arnow, A Handbook of Alternative Photographic Processes (New York: Van Nostrand Reinhold, 1982).
INTERNET:
Alternative Photography
Articles, recipes and technical information about alternative photography processes.
http://www.alternativephotography.com/
Photographers’ Formulary
A source for chemistry, nonsilver processing kits, supplies, technical support and workshops.
http://www.photoformulary.com/
Rockland Colloid Corp.
A source of nonsilver processing kits.
Bostick & Sullivan
A source for camera equipment, chemistry, books, and other technical information.
http://www.bostick-sullivan.com/
The World Journal of Post-Factory Photography, Issue #1, 1998
downloadable at http://www.alternativephotography.com/
Hodnoticí metody a kritéria
Hodnotí se aktivní a konstruktivní přístup studentů k probírané technologii a schopnost propojovat jednotlivé separované části fotografické techniky komplexně.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Fotografie CZ - bakalář_2022 (povinný předmět)