Dílna zvukové režie filmové hudby 4
Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308DZR4 | Z | 2 | 14S | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Absolvent dílny dokáže realizovat hudební nahrávku v rozsahu užití od minimálních mikrofonních technik až po náročné polymikrofonní natáčení. Umí postupovat záběrovou i playbackovou metodou a je schopen kombinovat vhodné přístupy a postupy k dosažení maximálního interpretačního i technického výsledku. Orientuje se v současných trendech nahrávání hudby.
Forma studia
Výklad a vedení zadaného praktického cvičení
Předpoklady a další požadavky
Absolvování hudebních předmětů v předchozím studiu.
Obsah kurzu
„Dílna“v rámci FAMU je prostor a čas pro detailní profesní výchovu adeptů oboru. Je vedena kombinovanou formou semináře/praktika a jejími vedoucími jsou zpravidla významní profesionálové daného oboru.
Nepovinná „Dílna zvukové režie filmové hudby“ je určna těm studentům magisterského stupně KZT, kteří výrazně tíhnou k realizaci hudební součásti zvukové složky AV díla. Předpokládá se zápis posluchačů s hlubokým a rozvíjeným zájmem o hudební nahrávání a mix se zaměřením především na filmovou hudbu.
Praktická část dílny je věnována průběžnému seznamování studentů s problematikou nahrávání a zpracování zejména studiového záznamu hudby rozmanitých žánrů. Studenti se aktivně účastní nahrávání reálných projektů, přičemž dostanou příležitost vyzkoušet si různé varianty výběru a postavení mikrofonů, užití zvukových procesorů apod.. Některé vzniklé vícestopé nahrávky pak mají možnost samostatně mixovat podle vlastní představy o výsledném znění skladby a tento výsledek předvedou vedoucímu dílny k posouzení.
Další formou je cvičná mixáž připravených hudebních nahrávek s ohledem na jejich využití ve vícekanálových audiovizuálních formátech. Jednotlivé stopy cvičné hudební nahrávky studenti upraví a smíchají ve vícekanálový hudební tvar tak, aby byl použitelný v AV díle. Zvláště si mají uvědomit rozdíly v mixáži hudby pro autonomní užití a pro užití v AV díle. Pracují pod pedagogickým vedením v seminární pracovně KZT.
Doporučená nebo povinná literatura
Vlachý, V.: Praxe zvukové techniky -Muzikus 1995
Zamazal, V.: Hudební nástroje před mikrofonem - Supraphon 1975
Nahrané hudební snímky určené k mixážnímu zpracování
Hodnoticí metody a kritéria
Akreditace se uděluje za prezentaci ve výuce a za vypracování zadaného praktického úkolu.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Zvuková tvorba - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr_2021 (volitelný předmět)